lördag 22 oktober 2011

Let there be light!

Hello sunshines!

Har ni det bra denna höstiga lördag? Vi höstfixar i trädgården, tar in utemöblerna och krattar löv. Länge har jag tänkt ta tag i det där med trädgårdsbelysning, men nu kom jag äntligen till skott när jag såg att Claes Ohlson hade belysningshelg med kampanjpriser.

För en dryg tusenlapp fick jag en stallykta till lekstugan (för 99 kr (!) 6 st ledspotar till buskarna och 3 st högre trädgårdslampor. Samt flera braiga lågenergilampor som tänds av sig själv när det blir  mörkt. De är bye the way grymma, vi har dem överallt ute så slipper man timers.


Så nu är det bara att invänta mörkret så ska jag springa ut i mina gummistövlar och flytta runt spotarna i trädgården tills jag blir nöjd:-)

Vad har ni för er denna sköna lördag ladies?

Kramar! Mia

7 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

har du varit i alingsås och tittat på ljusshowen där någongång? det brukar vara i oktober....kramis semlan

Anonym sa...

Jag sitter och försöker att få till det sista på mitt examensarbete och då är det så skönt att då och då ta en paus och läsa om dina härliga tips och idéer. Så tack för att du lättar upp skolarbetet :) Tror det blir hur fint som helst med alla lampor.

Ha en bra lördag. Kram Emma

Unknown sa...

Kanske man skulle ta en sväng dit och kolla. Skulle allt behöva lite bättre belysning ute, ä ju lite mörkrädd ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Att vara någons fru sa...

Gubbdagis kan! Själv får jag huvudvärk av den butiken *s* Jag fattar liksom inte deras system.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hoppas du sprungit färdigt för ikväll nu!! OCH att det blev bra! Trädgårdsbelysning gör verkligen stor skillnad. Jag väntar på att få kabel nergrävd så vi kan ha lite ljus här. Knappt en lampa/lykta så långt ögat når!
Kram!

MrsSunshine sa...

Ja, bra trädgårdsbelysning kan man inte ha för mycket av:-)
ha en fortsatt skön helg!

maria sa...

vilket mysigt hem du har och belysning är aldrig fel :)

kram