måndag 1 augusti 2011

Ren och skär lyx!

Home sweet home!

Älskar att komma hem igen efter att ha varit borta några dagar. Komma hem sent på kvällen, gå ut och titta till blommorna i trädgården, gå en sväng i huset och tycka att allt ser lite annorlunda ut,  men ändå inte.

Men framför allt att krypa ner i sin alldeles egna säng i krispiga nytvättade sängkläder.
Jag älskar fina sängkläder, tycker det är en fantastisk lyx som kan göra hela sovrummet. Och den där känslan att krypa ner bland fina lakan så det nästan känns som på hotell. Som Simon och Thomas säger, släng ut alla gamla fula sängkläder och investera i 2 set nya fina lyxiga, det är ju faktiskt allt man behöver att byta med när man tvättar.
Och färska blommor på sängbordet  - sommartid knipsar jag alltid av rosor från trädgården, helt ljuvligt! Samt ett doftljus som skickar små pustar av liljekonvalj även fast det inte är tänt.

Mina underbara sängkläder i ekologiskt bomull från Af Swedala med klädda knappar och brodyr (lyx!) är en födelsedagspresent och kommer från Sovtex.se












































































Kom hem till en annan mycket mycket glädjande nyhet som fick mig att hoppa högt och jubla av glädje - men det berättar jag mer om en annan dag! Nu ska jag ta och krypa ner bland de där lakanen med en riktigt spännande bok. Härligt!

Kramar! Mia

12 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Så super snygga , vad avis jag blev♥ kram på dig

Life Of An Angel sa...

Vilka fina påslakan! Sånna skulle jag med gärna ha :D

Gabriella sa...

Åh, du beskrev den härliga känslan på pricken! Precis så kände jag när jag kom hem i söndags efter flera veckors hemfrånvaro. Hem ljuva hem=)

Anonym sa...

Seriöst... Krispiga sängkläder??!!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jajamensan, på den här bloggen skriver jag vad fasen jag vill och ta mig tusan i det här huset har vi krispiga sängkläder för jag använder inte sköljmedel så de blir både krispiga och frasiga. Så det så.

Att vara någons fru sa...

Ja en säng är den överlägset vackraste möbeln när den är bäddad snyggt. Ljuvliga sänglakan!

Therese sa...

UNDERBARA lakan!! För en pysslare som mig kliiiar det i fingrarna... Det där blir nog nästa projekt att pyssla själv! Fin inspiration :)

Aline sa...

Hej! Har länge läst din blogg nu och fullkomligt älskar att läsa den!! Tänkte kolla med dig, som verkar ha koll på många inredningssidor, om du vet vart man kan köpa vita "rottingkorgar" med beige tyg i!? Väldigt snygga sängkläder! Jag håller med dig.. Inge sköljmedel till sängkläderna och endast några få set som behövs, tar bara upp massa onödig plats, när man ändå aldrig använder det :)

På Nylund sa...

Instämmer i att det är härligt att komma hem när man varit borta ett tag. Då saknar man sitt hem och ser på det med lite nya ögon.

Fräscha sängkläder är viktigt och nybäddat är underbart.

Kram Daniela

Hemma hos Märtha sa...

Jättefina påslakan!! Håller med om att det inte finns något skönare än att krypa ner i en nybäddad säng!
Ha en mysig helg!
Kram
Anne-Lie

Happy Gunhild sa...

Förstår precis vad du menar. Ja jag håller med om det hela. Så skönt att krypa ner i en nybäddad säng där hemma och pusta ut med sin käraste och en bok som sällskap. Härligt!

Anonym sa...

Åhh du har dom vackra påslakanen som jag vill ha!! Håller tummarna att jag kanske vinner på tävlingen så man har nästan halva betald i allafall:). Frasiga och härliga;)