måndag 15 augusti 2011

Nu ska ni få lära er något nytt

Halloj måndag!

Japp, så sitter här man här allena med en kopp kaffe och stirrar ut i luften och funderar på vad man ska hitta på. Båda kottarna är på inskolning några timmar och jag ska försöka få tiden att gå. Själv för första gången på 6 veckor, nästan så jag måste prata högt med mig själv för att inte bli mörkrädd. Försökte skrika i kanon när jag hade ihjäl en sån där mastodontspindel för att känna att jag inte var helt ensam.

Gör spellistor på Spotify till balunsfesten vi snart ska ha och sjunger högt för mig själv till denna sköna samtidigt som jag övar på den perfekta lassorörelsen i exakt rätt takt. Förmodligen tur att jag e själv.

För att komma i den där lilla svarta till festen blir det till att ligga i nu och försöka skaka av sig lite av effekterna av allt iskallt rosévin. Springer som en toka och tänkte att det är säkert fler än jag som blir frustrerade när vågen står på plusminus 0 ändå. Så nu ska ni få lära er nåt nytt vänner.

Springer eller lunkar ni 3 st 30 min rundor i veckan (eller går fort lite längre) så förbränner man ca 1000 kcal. Där ca 330 tas från fettet. Vilket motsvarar ca 50 GRAM RENT KROPPSFETT.

Under samma tid kan kroppen få ökad blodvolym som motsvarar samma vikt. Vilket betyder att vågen visar nollzippzero fast det faktiskt lossnat en stor klump margarin från ena skinkan. Så nu vet ni. Jag har sprungit dubbla mängden vilket alltså betyder 100 g, eller en sån här ruta från varje skinka om man vill.


















Så ge inte upp tjejer,  släng ut vågen och börja tänk små smörpaket istället.

Tiden rinner iväg, dags att bege sig och hämta kottarna.
Ska bara försöka få slut på den där lassorörelsen först.


Kramar!
Mia






9 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Ha ha ha snälla visa ett smakprov på den där lasson! Jag ställer upp som side kick. Now we´re gonna party :)

Hemma hos Märtha sa...

Ja visst känns det skumt när man någon endaste gång är helt ensam i huset...jag brukar prata högt med mig själv..:-)! Uppmuntrande att höra det där med smöret..Så ska jag oxå tänka nu när jag återigen ska börja mitt nya nyttiga liv!
Kram
Anne-Lie

Livet på landet sa...

Det kan vara skönt med lite egentid ibland även om man är ovan & behöver vänjas vid det;)
Smart tänkt med smöret!

Kram Helena

Fräknis sa...

eller så kan man göra som min mormor alltid gjorde. Hon hade vågen på minus 5 kilo redan innan hon ställde sig på vågen. Hihi! Men hon hade ingen partystass att passa in i...och inte en digitalvåg heller.

Jag ska banne mig öka takten på barnvagns promenaderna.

Tack för tipset!
Kram Malin

Hem och Harmoni Marie sa...

Dum fråga kanske men vad är en 30 runda? 30 minuters löp/promenad...

Kram Marie
(från en som inte är så insatt i motionssnacket.. ) :)

Anonym sa...

Haha jag tycker du är så himla skön! Läser ofta din blogg och ofta skrattar jag lite för mig själv när jag läser. Härligt med en bloggare som känns.... Äkta, dessutom har du ju så fint hemma också! Damn you! ;) ja det var bara det jag ville säga :)

/Line

Photo by Maria sa...

Ser framför mig hur du kastar lasso och sjunger för full hals.. Det är vid sådana tillfällen man skall vara glad för att man är ensam hemma ;)

Ha nu en bra tisdag..

Kram Mia

Ida Johansson sa...

Hej, titta gärna in på min blogg under mina bloggar, la till dig där som en favoritblogg ! Vilket mysigt ställe!

KRAM Ida

Anonym sa...

Ja har ingen våg! Fasiken det låter ju kanon bra. Ska börja springa/löpa jag med nu!! Blev mer peppad nu!!
Härlig blogg förresten!!
www.pippsan.bloggo.nu
Kristin