söndag 28 augusti 2011

En kväll att minnas

Gomiddag!

Jag. tror. att. mitt. huvud. krymt. en. storlek.
Så kan det gå efter en 40 års fest med lite för mycket sol och lite för mycket bubbel. Men attan vad trevligt det var:-) Fortfarande lite faschinerad över att vi hade sån tur med vädret. Inte ett moln på himmeln och kvällen var helt magisk - alldeles disigt av värmen över vattnet.








































Såna där glödlampeslingor från Granit är ett tips som höjer mysfaktorn på kvällen rejält!
Och att hyra in flera ståbord var en superhit för minglandet.

Idag tänkte jag passa på att dela med mig av det absolut bästa receptet när man har många gäster och som går att förbereda dagen innan och som serveras kall. Dubbelmarinerad oxfile! Ett recept som vunnit pris i allt om mat. Grymt gott med små rostade salta potatisar som serveras ljumna. Det gäller att tänka till när man har fest och bjuda på mat som inte kräver att man själv står i köket hela kvällen, för hur kul är det, då missar man ju festen. Till dessert blev det Leilas frozen lemon chesecake som jag gjorde dagen innan i portionsformar. Men massor av härliga jordgubbar uppepå. Mumma!

Nej, nu är det fötterna upp på soffan som gäller. Jag och min fina nya kudde.
Och en liter apelsinjuice.








































Kudden har silvertryck, vilket inte syns så bra här. Superfin var den iaf...

Ps. Ni glömmer väl inte att tävla? Ds

Kramar! Mia




3 kommentarer:

På Nylund sa...

Vad trevligt ni verkar ha haft det. Smidigt med mat som går att förbereda innan.

Superfin kudde!

Kram Daniela

Marits vita skrin sa...

Gud så sköj ni ser ut att haft, och som sagt vilket jäkla väder. Det var då inte på plats när vi hade fest.

Hur är det annars. Jag har råångest över tjej milen. Höll på att dö i förrgår på min vanliga 5 km runda men idag gick det bättre. Har inte tränat som jag skulle nu dom sista veckorna, hm....

By the way, Cos ligger på Bibloteksgatan. Har du aldrig varit där din toka? Halsbandet ser ut som ett pärlhalsband inklätt i svart (el var det brunt) skinn. Kostade runt 200:-
Kan du lägga ut tror du. Skulle nog vilja ha haft 2 st.

Kraaam /Marit

Att vara någons fru sa...

Det ser man ju att den kudden trivs som attans hos dig :)