söndag 31 augusti 2008

Matbordet

Såklart var det matbordet i ek som fick sig en släng av min vita pensel. Ett alldeles okej bord i ek, för den som gillar ek såklart. Men jag föredrar ju vitt numer så vitt fick det bli!

"Men mamma - vad vackert!!!! " - Elly 3 år. Ha! Hon är på min sida i alla fall. Och faktiskt även maken även om han var tveksam i början.

Nu ska jag bara samla på mig lite begagnade leksandsstolar på blocket en efter en. Anar ni vattnet utanför fönstret? En sån här dag är det helt magiskt.

Idag måste jag ge maken extra mycket cred, alla plankor som ni ser under matbordet har han lagt idag. I den delen som är utbyggd låg det nämligen inte trägolv under så där har han köpt nya plankor och lagt idag. Riktigt mycket fix och trix. Innan var det en höjdskillnad på nån cm ut till utbyggnaden, men han har sågat av reglarna på höjden och slitit. Allt för ett bra slutresultat.

Det kommer bli helt fantastiskt när vi lutar och såpar det.

Kram Mia

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så snyggt och jag ser vattnet!
Vet vilket slit det är med golv - han måste vara rejält händig.

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Jättefint!
Både bordet och golvet :)
Kram!

Anonym sa...

Så jätte fint det blev. Mycket ljust och trevlig matplats ni har - det gillar jag verkligen !

Kram Kram

♥ Fyra årstider sa...

Ser väldigt vackert ut, både golven och möblerna.
Kram Lotta

ColonialEast sa...

Riktigt fin utsikt du har! Precis nu är den till och med en aning bättre tror jag :-) PS. jag avslöjar ingen heller!

Veronica sa...

Det blev verkligen snyggt. Både bordet och golvet!!

Kram Veronica

Camilla sa...

Bordet blev jättesnyggt och golvet likaså! :-)

Emma sa...

Håller med Ella, vad vackert. Det blev super fint. Ja din man förtjärna lite cred idag, golvet blev fantastiskt:)
Kram Emma

Useful Art sa...

Jättefint, visst är det härligt med stora kök!? En underbar plats att ha middagar på :)

Trevlig 1a september!
Sara

Hanna sa...

Jättefint!
Golvet är underbart!

me and alice sa...

Hej Mia!
Vilken utsikt ni har!!! Är riktigt avis på er, Stockholmare som man är...*fniss*
Bordet blev jättesnyggt! Målade också vårt med häftgrund. Tycker det känns bra med vaxet. Skyddar nog skapligt bra mot tex. vinspill, hi,hi...
Nej det fanns inga fat till muggarna från Indiska. Har använt fat som hör till andra temuggar.
Hoppas allt är bra!?
kram Susanne

mig & alice sa...

Oj, oj, vad ni har jobbat!! Men snyggt blir det!!

Vilka ytor ni har!! Är inte alls avundsjuk som du hör ;-).

Jag har 4 stycken leksandsstolar som jag inte målat ännu om det kan vara till någon nytta :-).

Ha en fantastisk helg.
Kraaam
Melinda

Bitte sa...

Hallå där !
Håller med dig ek är ek men VITT ÄR VITT. Jättesnyggt.
Nu ska jag bläddra vidare på din snygga blogg .
Hej så länge /Bitte