lördag 2 augusti 2008

Måla nysilver

Hej på er!
Hemma och vänder efter några dagars semester ute i landet. Ikväll bär det av igen - 2 veckor till Dalarna för körkort. Känner mig sådär sugen på att sitta i en svettig bil och teorilokal. Men det är väl bara att bita ihop och gilla läget antar jag.

Vi får väl se hur täta rapporterna blir därifrån, men jag hoppas såklart hinna med lite inredningsshopping också :o)

Sålänge får ni ett tips från senaste numret av lantliv. Måla nysilver ? Låter kanske tokigt, men det är ju superbilligt på loppisar och vita fina stora fat kan man väl inte få för många av;o) Använd en lackfärg som fäster bra. Jag tror jag även ska testa med den gamla hederliga sprayfärgen. Man kan ju inte mer än misslyckas.
Avslutar med en skön utsiktsbild som mötte oss när vi kom hem igår kväll. Borta bra men hemma bäst!

Ha en mysig helg!
Kram Mia

9 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du bor, den utsikten skulle jag stå ut med. Måla på nysilver, ja varför inte.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken vacker utsikt!
Ha det toppen. Sandra

Camilla sa...

Vilken fantastisk utsikt! Tipset om att måla nysilver skall jag absolut testa!
Lycka till med körkortet! :-)

Useful Art sa...

OJ, ja det har jag aldrig tänkt på att man kan. Men det såg ju riktigt fint ut!

Lycka till med kursen!

Sara

Anna S sa...

Nämen oj vad fina golven blev!!! Jösses vilket jobb ni gjort. Well done : D. Nyfiken att kika förbi nu, men jag får väl vänta tills du tagit körkortet. Och fira det helt enkelt *ler*.

stor kram

Kannor och karaffer sa...

Håller tummarna för körkortet - vilken lycka när det är fixat en sån frihetskänsla - stort lycka till!!!

Fint hemma har ni fått också - jisses här har flitens lampa lyst!!

Det där med måla nysilver låster spännande - har aldrig kommit på tanken.... sitter det verkligen ?

Ha det gott vännen!
Ann

Stina sa...

Finns finfina inredningsbutiker hos oss i Dalarna. Kan du inte fixa ihop en lista och övningsköra från butik till butik?? *SS*

Vill du ha ngt tips eller hittar du redan?

Stina

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du hittar massor av shopping och att du kommer hem med det rosa kortet!

Kramar!

Bitte sa...

Hej Mia !
Vet inte hur jag hittade din fina blogg men jag suttit och njutit av den en bra stund.
Jätte härlig stil och fina bilder.
Återvänder gärna /Bitte