lördag 30 augusti 2008

Stackars tant

Sprang på ett oansenligt litet loppistält under en mysig promenad i det fina höstvädret. Vad hittar jag där om inte 4 st stora uppläggningsfat från Matteus för 30 spänn styck. (kostar minst 5-600 nya) Kanske inte min favoritfärg lila, men inget som inte lite häftgrund och porslinsfärg kan fixa. Det konstaterade jag nöjt högt och sa att jag tar alla fyra.

Varpå loppistanten håller på att trilla av stolen. " - Menar du att man kan göra det...????? " frågade hon. Javisst, konstaterade jag nöjt och höll i de fyra faten hårt under armen. Stackarn. Men men, sålt är sålt kommer aldrig mer igen. Jag tänker inte låta en ohändig loppistant hindra mig. Aldrig i livet.

Grundmålade:

På de där faten ska jag servera många mysiga middagar framöver. Sallader, italienska delikatesser, pasta - you name it :o)

Kram kram Mia

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Säger detsamma -menar du det!

Blev ju superfint.

Kram Maud

Gårdsromantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hem och Lycka sa...

Se där, blev ju jättefina! Utmärkt köp! kram

Veronica sa...

Du är bra fiffig du, men det är fult att göra gamla tanter upprörda så där.HI hi hi ;)

Kram Veronica

♥ Fyra årstider sa...

Men vad fint att måla på porslin, jag hade nog aldrig kommit på tanken.
Kram Lotta

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilket fynd! Och lite kul historia...stackars tant. Men som sagt, sålt är sålt...

Kram Marie

ColonialEast sa...

Där ser man :-) Nämen gud vad jobbigt - jag skulle ju vara anonym .... (förstod att någon skulle komma på mig haha).

Jag blir osäker på vilket hus det är ni bor i men knacka på nästa gång ni går förbi så får vi se om vi känner varandra. Det ser ut som sju svåra år här inne men jaja .......

Jag har också en treåring (nästan fyra) och en sexåring och en tvååring.

Hälsningar, Petra

ColonialEast sa...

Kollade mer i din blogg så nu vet jag nog vilket hus det är ni bor i. Det ligger "framför" Jens och Tinas eller hur? Och Jens och Tina känner jag - deras son brukar leka med min son ......

Ja som sagt, knacka på nästa gång ni går förbi ... Nu måste jag ju länka upp din blog och kolla hur det går för er också. Tror inte att jag varit inne här innan.

ColonialEast sa...

Nu är det jag igen ---- glömde svara på frågan om vilken grannen är som ska springa. Det är i alla fall inte Jens. Och inte är det jag .... jag klarar vadet. Får väls tryk om jag avslöjar vem det är så det vågar jag inte ...