måndag 1 september 2008

Före och efter vardagsrum

Idag kan ni få se en före och efterbild på vardagsrummet.

Efter:

Såhär såg det ut på visningsbilden för drygt ett år sen när vi flyttade in:

Det är kul att påminna sig själv om att det går sakta men säkert framåt även om vi inte är klara än. Ska bli spännande att värdera om huset om 2 veckor inför ombyggnaden på sovrumsplanet. När vi köpte huset var vi ensamma budgivare - ingen annan ville ha det. Ska bli kul att höra om mäklaren tror nån vill ha det nu;o)

I övrigt luktar det bastu här just nu. Man tager vad man haver sa kärringen och slängde in faten i bastun. Jamen vad gör man? Torktid en timme i ugn på 175 grader eller TJUGOEN DAGAR i rumstemperatur. Och tallrikarna är så stora så de inte går in i ugnen. Detta upptäckte jag såklart EFTER jag målat. (Typiskt mig) Och inte sjutton kan jag ha fyra stora fat ståendes nånstans redo att dra åt sig kladdiga små barnfingrar, dammråttor och blomflugor. Nej, in i bastun med dom bara. Nu står de där och grillas några timmar, vi får väl se hur slutresultatet blir;o)

Kram Mia

35 kommentarer:

Tanja sa...

For en utrolig forandring, ser ikke ut som samme hus.. kjempefin stue

Lotta sa...

Hej,
hittade hit via bloggkoll när jag tittade på inredning. Vilken förändring. Så fint det blev.
hälsn. Lotta

Stämningsfullt sa...

Åh vilken skillnad! Ni har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! Fast jag är faktiskt förvånad över att ingen annan såg potensialen....
Lycka till med talrikarna :)
Kram!

Hemma hos Razzel sa...

Hej! Första besöket på din sida! Wow vilken skillnad, och vilka modiga männsikor som vågar slita ut parkett och klinker - och måla ekbord!! Jag kommer att återkomma för att inspireras!

Anonym sa...

Vilken förändring !!!

Det var ju självklart fint i ert vardagsrum innan, men det blev ju så mycket ljusare och finare när ni har fått det vitt. Såååå fint det är !

Jag behöver ju inte fråga om ni är nöjda heller... hi hi !

Men vilka tallrikar... stora och härliga. Anar att jag får se fler inlägg med dom senare... när dom stått sina timmar i den varma och sköna bastun.

Kram Kram

♥ Fyra årstider sa...

Å, vad rolig du är. Hoppas det blir bra. Rummet är så snyggt, vilken förändring.
Kram Lotta

Hem och Harmoni Marie sa...

Det är bara att gratulera! Helt underbar förvandling, nästan svårt att tro att det är samma rum.

Kram Marie

Veronica sa...

Superfint! All "tantvarning" som var på visningsbilden är borta!! Vilken skillnad!

kram Veronica

Living by Milla sa...

Är du säker på att du visar samma hus?! Ni har gjort världens makeover, det är sååå fint!

Det är klart att du får "sno" gardinidén.;) Längderna heter Wilma och säljs i 2-pack.

kram Camilla
Ps. Tack för titten...;)

Emma sa...

Vilken skillnad, kan knappt tro det är samma rum, bra jobbat. Kanon fint.
Kram Emma

Bonnie´s vita rum sa...

Oj vilken skillnad! Helt underbart!

Hur funkar det med vädering?
Vem gör det? Mäklaren eller?

Kram Bonnie

Stina sa...

Åh hjälp...vad fint alltså!:-)
Kram

Useful Art sa...

OJ vad fint! Precis min smak. Verkigen stor skilnad mot de tidigare ägarna, man kan inte tro att det är samma hus!

Sara

Anna-Leena sa...

Hej!
Vilken härlig blogg du har.
Och vilken skillnad det blev på vardagsrummet WOW super fint.
Härliga tallrikar hur målar du dom?
Mvh Anna-Leena.

Lösvirkesbyggarna sa...

Att det kan bli sån skillnad! Mäklaren kommer att trilla baklänges! ; )
Kram Anna

Hanna sa...

Vilken skillnad! Helt otroligt att det är samma rum.

Malin sa...

Hahaha, du har huvudet på skaft!!!

Ni har världens finaste rum och jag skulle flytta in på momangen omjag finge!!!

Anneli sa...

Jisses vilken förändring - nog har ni gjort ert hus mer attraktiv och säkerligen höjt värdet med en rejäl slant...lugnt och vilsamt ser det ut o vara!!

Kram

Anonym sa...

Men kära nån! Viken skillnad!!!

Superharmoniskt med det vita lugna

Kram Lena

ColonialEast sa...

Det är bara jag som är här och "snokar" ... Lite kul när jag kom på "vem du var" och att det finns fler i området med liknande intressen.

Du är jättevälkommen förbi om du vill kika på bygget. Kanske inte så mycket att se nu men det är häftigt att gå upp där upp och se hur mycket de hunnit med alla redan (ja typ tak och väggar ...).

Vilken kul ide med tallrikarna! Och vilken förändring i vardagsrummet!

ColonialEast sa...

Den minsta är kvar på Koggen och mellankillen på Skonaren och den äldsta började på sexårs för några veckor sedan. Innan gick de alla tre - på varsin avdelning. Jag är ofta lite asocial när jag hämtar. Har fullt sjå med att fokusera på att få ut alla till bilen utan att nån bryter ihop. Men jag ska försöka stanna upp :-)

Johanna sa...

Hej!
Hittade till dig via någon blogg. Fint du har det!
Jag tittar nog in till dig igen. Hoppas att det är okej att jag länkar till dig, det är så krångligt att hitta tillbaka.
Hälsningar Johanna

Anonym sa...

hej!!! måste bara säga att jag älskar din blogg :) har kollat massor med inlägg nu, och alla är lika fina :) tycker så mycket om din stil, och erat vardagsrummet är såå fint med golvet! hit kommer jag igen :)

stor kram sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilken skillnad!

Den där gräsliga gula färgen hade vi oxå här i huset men ersatte den med vitaste vitt. Vilken skillnad det blev:)

Kram Annica

Hannis sa...

Hittade hit genom en annan bloggare och det var suveränt!

Vilken otrolig skillnad!
Kan nästan inte tro att det är samma rum.

Skrattade gott åt ditt tallriksfynd!
Kan tänka mig att hon ångrade sig när hon hörde vad det gick att göra.
Vad använder du för typ av grundfärg till porslin?

Hittade massor av inspiration hos dig!

Kram Hannis

white living sa...

Hello,
what a beautiful blog.
I like your pictures and your home very much. I'm excited and I will come back!
Greetings from Germany
Bianca

En inredoholic sa...

Du milde tid vilken skillnad! Vad glad jag är som hittat hit. Vilken blogg vilket hem!! URFINT alltihop!

kram kram önskar dig en fantasisk dag.
Jannice

Dicksonska våningen sa...

Det var en stoor förändring! Och det visar att man borde vara bättre på att "think-outside-the-box". Rummet blev som nytt!
Kan man måla om tallrikar? Jag känner mig som loppis-tanten nu... :)
Kram Annika

Millygarden sa...

Det var en enorm skilland det..ni har gjort ett fantastiskt jobb! Det fina golvet är så fint...rummet ät jättefint helt i min smak.

Porslins färg!!! nu böev jag nyfiken? var köper man den ?

Ha en bra dag!
Kram Marina

Ina sa...

Det är så häftigt att se före- och efterbilder!! Det har ju förändrats en del kan man konstatera och blivit hur fint om helst!! Så luftigt, ljust och vackert!!
Kram Ina

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ohhh vad vackert..ni har verkligen trollat fram ett ljuvligt rum!!!

Första gången jag hittar till dig (kom via Inredningsbloggar)...otroligt att jag missat din fina blogg så länge :o men nu är jag här för att stanna :)

Kram
Mia

Camilla sa...

Vilken fantastisk skillnad, man tror knappt sina ögon! :-)

tina | pepparochvanilj.se sa...

Oj vilken skillnad! Tänk att ni såg potentialen i ert hus trots sådana bilder :D

Ha det gott!Tina

Anonym sa...

Snyggt men ack så sterilt

Anonym sa...

Villken fantastisk förändring,såå mkt bättre det blev.Hemska gula väggar.