onsdag 6 augusti 2008

Kuddar kan man aldrig få för många av

Här kommer en liten rapport från körskolan i Dalarna. Är helt slut i kolan, snacka korvstoppning! Teori, körlektion, teori, körlektion hela dagarna långa. Men förhoppningsvis leder det till körkort i alla fall!

Åkte till Falun och tröstshoppade fina vita linnegardiner med knytband på älskade Gruvgatan 13 till nya vardagsrummet.

Idag tröstshoppade jag en kudde från Country by mail
Jag tror jag roffade åt mig den sista, ibland ska man ha tur.

Och än har jag inte hunnit besöka mina favoritbutiker här i Dalarna, så lite mer ska jag nog hinna shoppa. För visst är jag värd lite shopping när jag sliter så hårt...? ;o)

Måste ta mig till Borlänge också och köpa lite mammabyxor också. Idag på körskolan var jag tvungen att knäppa upp brallorna redan klockan 10 fast de var lågt skurna långt under magen. Trots rejäl stretch. Hmmm

Ska bli spännande att se kollegornas reaktion om en vecka. De flesta vet inget. Och kulan är INTE liten. Surprise! Kolla magen, jag har käkat lite för mycket kexchoklad i sommar...;o)

Kram på er!
Mia

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka fina kuddar. :)
Det var inte länge sen jag själv pluggade till körkortet. Du ska nog se att du snart har kortet i handen.
Ha det bra. Sandra

Hem och Lycka sa...

Hihi, vad skoj att överraska sådär! Kanonfin kudde du shoppat. Och körkortet har du snart ska du se. kram!

♥ Fyra årstider sa...

Du kommer att älska att ha körkort, då är det bra att unna sig något fint för uppmuntran på vägen. Tycker du är så duktig som fixar detta.
Kram Lotta

Camilla sa...

Toppenfina kuddar! Självklart är du värd lite shopping efter alla lektioner! :-)

Från A till O med Jenny sa...

vad kul då blir det ju verkligen en överraskning
Lycka till med körkortet
Kram

Anonym sa...

Vilka fina kuddar du hittat. Är själv från Borlänge men bor inte kvar där. Kul att springa på alla roliga affärer när man kommer hem.
Lycka till m körkortet och magen:-)

Ha en bra dag

Ängladröm sa...

Hej, såg i tidigare inlägg att ni funderar på att vitsåpa golvet. Nu kanske du redan har fått veta allt du behöver, men jag vill gärna dela med avmin erfarenhet. Vi har vitsåpade golv i flera rum och vi är sååå nöjda ångrar oss INTE. Fördelen är att golvet blir hårdare för varje gång du såpar = tål mer, det är lent som sammet och behöver inget underhåll!! Vi skurar våra trägolv max 1 gång/år och då med vitsåpa mer behövs inte. När vi la in golvet lutade vi det först som grund och sen på med såpan (skurade 2 gånger tror jag) sen var det klart. Om du oljar golvet istället ska du tänka på att du kommer måsta olja det flera gånger innan golvet blir mättat, kräver mer underhåll och tål mindre slitage. Lycka till. Kram Catharina