söndag 24 augusti 2008

Ibland är det svårt att hålla sig för skratt

Lilltjejen och jag tog ett bad nu precis innan läggdags.

"Men mamma, jag tror bäbisen vill ha välling! "
Varpå hon tar en burk med hällpip, fyller den med badvatten och häller en noggrann riktad stråle rakt ner i min navel. Ungefär en liter. Riktigt koncentrerad med tungan i mungipan. Sen kupar hon händerna mot min mage och ropar:
"Sådär ja bäbisen, blev du mätt nu eller behöver du mer? "

Fniss :o)

Maken hade rätt. Kameran är värd varenda krona. Bara att föreviga alla dessa härliga stunder för att minnas är ju ovärdeligt.

Okej okej, ibland blir man blödig som morsa;o) Här får ni lite testinredningsbilder också.
Kudden var finare än väntat :o)

Och färska blommor gör mig lycklig!

Nu ska jag bänka mig i soffan för en skön söndagskväll och göra allt jag kan för att motstå frestelsen att trycka i mig resterna av gårdagens marängsvizz;o)

Kram Mia

8 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina bilder!!!

Ha det gott i veckan! Kram!

Camilla sa...

Barn är ju helt underbara, man vet aldrig vad som ska komma ur deras små munnar...! :-)

♥ Fyra årstider sa...

Underbara bilder på din lilla tjej, blir sugen på lite svartvita kort nu...
Kram Lotta

Emma sa...

Jisses vika bilder, dom är helt bedorande. Underbart söt flicka. Och en fin historia, glöm den inte, sådant måste man berätta för dom när dom blir äldre. Och man själv tänka på för att få sig ett härligt skratt då och då.
Kram Emma

Magdalena Martin sa...

Gud va gulligt, jag log med hela ansiktet :-D och vilken söt lilltjej ni har, måste vara höjden av lycka!
härliga bilder och jag förstår att ni är nöjda med kameran, en dyr investering, men värt varenda krona! se bara till att försäkra den!! (med kameraförsäkring)
kramar på dig
/Magdalena

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad rar hon är din lilla flicka! Tänk vad ompysslad bäbisen ska bli! :)

Visst är det roligt med en riktig kamera! Det är tur att de är så bra att det är svårt att göra fel när man är nybörjare...
Kram Anna

Hanna sa...

Vilka jättefina bilder! Vill också ha en ny kamera.

Vardagens guldkorn sa...

Vilka härliga bilder, det är något jag saknar, att kunna ta vackra närbilder. Blir nog till att önska sig en ny kamera=)
Linda