onsdag 2 juni 2010

From me to you...

Artikelnummer 2258, 2008 Paul Sapin syrah rosé. Sommarens klart bästa picknicktips. Ett rosévin på fin petflaska! Stoppa i frysen några timmar och du har iskallt rosévin med på picknicken! Alkoholen eller flaskan påverkas inte av att frysas.

Vad är era bästa picknicktips?

Här hittade jag citronpannkakor till kidsen som jag måste testa nästa gång. Och om man gör vanliga pannkakor som jag ofta gör och tar mer så lät vuxenvarianten pannkaksrullar fyllda med cream cheese, rökt lax och ruccola rätt gott och enkelt.

På lördag firar maken och jag bröllopsdag som vi ska iväg och fira i dagarna två. Helgen ska börja med en picknick som heter duga så nu får ni gärna dela med er om ni sitter på härliga tips!

natti natti! Kram Mia

5 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

*Hick*

Har du en somelier till karl, lyx.

Jätte bra tips, tack
Kommer inte på nåt bra picniktips just nu förutom det självklara, kycklingklubbor, jordgubbar och VIN. *hick*

Din egen ide med svarta tavlan var ju skit bra. Kör på den. Det är ju bara att ta bort den annars.

Kram och *hick*
Marit

Det vita dårhuset sa...

Hej gumsen ♥
Jag är nog en sucker på baguetter till pickniken jag.. Med lite potatissallad och kyckling i med grönsaker och självklart....ett glas cola *ler*

Kanske inget för en romantisk picknik med funkar sketa bra med barnen ;)

Romantisk sådan har jag aldrig haft =(

Och inte lär det bli någon på ett tag heller med tanke på alla barn *hurmf*

Hoppas du får och har det bra! Ses väl snart ?! Hos Suss menar jag ;)

Kramar Erika

Lilla Korsvirkeshuset sa...

Rökta räkor och en fin vitlöksaioli tillsammans med ett gott surdegsbröds... mmm yummi!

Mitt bästa tips till kära du!

Kram,
Angelica

soisses-dasleben sa...

what a great idea!

Anonym sa...

Jag föredrar grovt bröd (baguetter),ruccola, fetaost, brieost,soltorkade tomater,salami, rålök (allt ska vara blandat i olivolja, häll på olivolja direkt på brödet oxå. Till det precis som du skriver Rosé såklart eller varför inte lyxa till det med Gula Änkan?
Avsluta med kladdkaka,grädde och jordgubbar!
Trevlig helg!
// Carolina