onsdag 16 november 2011

Olive tree

Hola chicas!

Brrr,  kylan kom med besked idag. Sitter här och huttrar med en kopp varm thé med tänd brasa. Har ni kommit i julpyntarstämning än bloggisar? Undrar vad som är fel med mig men jag är inte alls där än. Får väl hoppas att den infinner sig till advent i alla fall.

Enda pyntet so far är den lilla ljusslingan som kommit upp i olivträdet.
Bästa knepen för att få olivträden att överleva enligt olivträdsgurun, alias min farmor är att linda en liten ljusslinga i trädet, ställa det lite kallare (ex vis vid ett dragigt fönster) och vattna sparsamt. Sen är det bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa. Och sen klippa ner lite och plantera om på våren med ny jord och större kruka.








































Nej, shit pommes frites! Om 10 minuter ska jag vara på skolan och hämta liten Sessa som varit på sitt första skoldisco! Hurry, hurry!


Kramar! Mia

12 kommentarer:

Davina Ginström sa...

JA DU!!! Här har vi en ordentlig julstämning.Julklapparna är nästan klara,pyntet fixat,glöggen skålad redan några gånger.Nu gäller det bara att hålla sig i skinnet några dagar före man kan börja pynta på riktigt( regel i vårt:pyntet ska va framme på lillajul..).Nog vaknar din iver också,lite snö brukar hjälpa! kram Davina

Att vara någons fru sa...

Yey, en ursäkt till att pynta olivträden!!!!

Anna-Malin sa...

å, tack för tips.
då ska jag genast linda
in mitt olivträd :)

och kulören heter just skuggblå.
från Jotun.

Anonym sa...

Idag blev det pepparkakshus för hela slanten här hemma och julstämningen är på topp!! Hoppas att du snart hittar den rätta känslan för oj så mysigt det är!!

A Cozy Cottage in the City sa...

Hi Mia!

I love it! Your home is so inspiring!!!

Hugs from Los Angeles, CA! :)


XO's,
Jessie

Anna-Malin sa...

det får du gärna :)

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

julkänsla hm! det kommer väl kan jag tro, alla andra verkar förbereda så mycket redan och jag har inte ens hittat några hyacinter suck!
fint hade olivträdet hos dig fått iallafall=)
kram

me and alice sa...

Hej Mia!
Vilken bra idé med slingan och så snyggt också!!
Jag har inte heller riktigt fått några julkänslor ännu. Är fortfarande kvar i hösten, men vet att de kommer snart. För det liksom smittar av sig från er alla goa bloggisar...
ha det toppen!
kram Susanne

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken superide, har ett icke äkta i hallen och har en ljusslinga hänger runt ett skåp den ska få flytta ner i olivträdet ;o)
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Att vara någons fru sa...

Pssst! Har mailat dig :)

rental mobil sa...

Mycket trevligt, tack för att dela.

Anonym sa...

Så fin ljusslinga, var är den köpt? Eller vilket märke skulle jag ju fråga, jättefin.

Kram Camilla