onsdag 23 november 2011

Lill-lördag, det måste firas!

Hej finingar!

Lill-lördag idag, det måste väl firas?
Det tycker jag ni som har möjlighet ska göra med ett av mina bästa mysrecept.
Tomatbruschetta med parma och Mozzarella.

Och ett glas rött på det. Kan liksom inte bli fel.








































Skär en massa små tomater på hälften och lägg i en bunke. Hacka ner en liten lök, maaassor av basilika, en liten vitlök, lite olivolja, en skvätt balsamvinäger och peppar och flingsalt. Låt stå och gotta till sig en stund i kylen.

Ta en stor skiva vitt lantbröd, eller som här flera små. Detta var ett ljust surdegsbröd, grymt gott! Stek brödet i lite smör eller olivolja och lägg på tallriken. På med mozzarellaskivor, tomatröran och parmaskinka på toppen. Ta lite flingsalt och några drag med pepparkvarnen på toppen. Det ska vara ett berg av tomatröran, syns lite dåligt här för alla ligger där bakom.

Funkar anytime, fredagsmys som lill-lördag eller  i mindre form som förrätt.

Skål för det tjejor! Och låt mig veta om ni gillart.

Kramar! Mia

11 kommentarer:

Vita Vardagen sa...

Åh så gott! Och ett glas rött, mmm... dessvärre måste jag se till att plugga ikväll :P
Ha nu en härlig kväll!
Kram Johanna

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men oj så gott det ser ut och LÅTER! Mums! Happy lill-lördag till dig! Kram!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Nu har jag tittat på erat kök IGEN! Och stjäl en massa inspiration!! Mycket bra med etiketter på bloggen!! Kram!

Att vara någons fru sa...

Jävlar vad gott!!!!

LIVSGLITTER sa...

Oh så gött!!

Louise sa...

Till och med jag som inte äter parmaskinka blev sugen på detta!! Namnam!! :)

Anna sa...

Jag dreglar...

Tack för tipset, ska prövas.

Anna

Angela sa...

Låter verkligen supergott! Det måste jag testa!!
Kram

Anonym sa...

Smakens! Perfekt sätt att fira en lillördag :)

Anna sa...

Ser supergott ut Mia! Det måste jag prova i helgen!

En trevlig helg till dig och din familj!

Kram Anna

Cias Små Ting sa...

Mmm gott. Ska genast kopiera och bjuda mannen på. Tack för en mycket trevlig blogg. Alltid lika spännande och se vad du hittar på. Kika gärna in på ciassmating.blogspot.com. (Lite julklappstips till dina prinsessor :).)
Må gott // Cissi