tisdag 25 januari 2011

Roliga timmen på jobbet

Buon Giorno ladies!

Med mer än halva veckan kvar gäller det att ha nåt att se fram emot. Imorgon ska jag och en formgivare på jobbet ha pyssellunch och skapa oss lite skön konst. En reklambyrå är ju faktiskt som en stor gottepåse för den pysselsugne. Vad sägs om A2 skrivare, skalpeller, limspray och konstpapper som redskap......:o)






















Skön tavla från Teres Sennerholt.

Har ni några bra tips på sköna citat bloggisar?
Vem vet, ett bra förslag kanske formges och lottas ut här på bloggen framöver.......

Kramis Mia

15 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag känner igen mig! Det kan ju hända att man har pysslat ihop något på jobbet... ä-hum.
Citattavlan är snygg! Fast jag fattar inte det där citatet, sista ordet fattas ju, det måste väl stå "but by the moments that take our breath AWAY"?!?

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Här kommer ett citat från mig:

" Små drömmar burna av kärlek flyger ofta långt".

Jag har det på ett hjärta här hemma som en god vän till mig har målat.

Det Vita Drömhuset sa...

Åh vad kul med pyssel!
Jag blir avis! :)

Men visst saknas ordet AWAY på tavlan över prcis som någon skrev ovan?

Jag har ett förslag som jag gillar: If you leave - can I come to?

Mvh Åse

Passagården sa...

Här kommer några fina citat passande för en snygg tavla..."Waste your life on love!", "two hearts.. one love" eller min favvo "rikedom är inte att ha mycket utan att sakna lite"


Mvh Therese
ps..härligt inspirerande blogg!

Sophie sa...

Härligt att jobba på reklambyrå!
Lite avis...;-)

Min 7-årige son sa en kväll något så vackert som detta:

"Mamma...Det största med det här livet måste vara kärlek"

Någon dag tidigare fick han ur sig detta när vi tittade på naturprogram (och ett rovdjur jagade ett byte)

"Alla har rätt att leva, fritt och lugnt. Det är kaos i världen".

Man blir mållös ibland....

Kram,
Sophie på Hammarö

Anonym sa...

Vilka fina citat ni föreslår! Jag kom inte på nåt kort citat, däremot en dikt som jag tycker beskriver livet på ett vackert sätt: Vårt liv är en vindfläkt, en saga, en dröm, en droppe som faller i tidernas ström. Den skimrar i regnbågens färg en minut, men brister och faller och drömmen är slut. Så, carpe diem, tjejer! //A-B

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Hej igen,

Ett till citat:

"Släpp det du älskar fritt,
kommer det tillbaka är det ditt."

Ha en bra dag.

Ett Vitare Hem sa...

Vad härligt att kunna pyssla lite på jobbet!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Carolinisen sa...

Har ett favoritcitat som lyder: Dream like you would live forever, live like you would die today.

Underbar blogg som får en att längta hem från Thailand för att börja inreda ett nytt hem som väntar...

- och mycket inspiration har jag fått från detta fantastiska web-krypin!

Carolinisen sa...

Har ett favoritcitat som lyder: Dream like you would live forever, live like you would die today.

Underbar blogg som får en att längta hem från Thailand för att börja inreda ett nytt hem som väntar...

- och mycket inspiration har jag fått från detta fantastiska web-krypin!

Anonym sa...

Spotless is boring- Kanske kan vara något?

Carina

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Finns det en väg så finner jag den

Villa Carl Larsson sa...

Du har så snygga lampor i ditt hem. Jag måste få fråga var du köpt lampan ovanför diskbänken? Den svarta ruffa ursnygga lampan!!!

Beundrar ditt hem och inspireras massor.

Kram Josefin

Sandra sa...

....PLAY....
Just For Fun

Ska själv göra en tavla och hänga upp i lill killens rum!

Tack för en fantastisk blogg!
Kram Sandra

sara sa...

Happiness is (not Destination its) a way of life.

är det citatet som tilltalar mig mest just nu hehe:)