lördag 16 april 2011

Lite hall

Helluu soliga lördag!

Vad gör ni denna soliga lördag finingar? Här har vi precis avslutat operation golvslip (phuu) så nu ska jag våttorka allt en gång för att få bort sista slipdammet så vi kan börja behandla golven snart.

Man kan ju inte låta bli att börja tänka lite "nytt" när något rum är tomt. Det är ju så man ska göra sägs det, tömma rummet och tänka om från början. Väldigt sugen på att piffa upp vår hall lite. Kan ni inte hjälpa mig lite kära bloggisar?
































Till höger har ni ytterdörren och precis där jag står finns en inbyggd garderob för ytterkläder. I ryggen har jag barnens lekrum. När man kommer in ser man rakt ut i vardgsrummet. (Där det fortfarande är lite kaos.) Jag tror det inbyggda fönstret med vackert spröjs (som vi snart ska fixa när vi förlänger väggen 30 cm) kommer bli ett fint blickfång från hallen.


Jag tror lampan Nightfly från norrgavel ska få en ny plats till förmån för en lite tuffare variant mitt i rummet. Det sitter en jättefin gammal rund sån där (baah, vad heter det..? ) sak i taket för en taklampa. Kanske denna från Mio, eller har ni andra coola förslag bloggisar?

































En byrå på väggen rakt fram och mellanspegeln från Housedoctor kanske? Samt en fin mysbelysningslampa. En vacker blomma och ett doftljus också såklart.






















Om Nightflylampan får ny plats blir det också mer plats för en stol där gamlingarna kan sätta på sig skorna;o) Den här kanske?
































Hjälp mig lite nu bloggisar, vad för ni för ideér?

Kramis Mia

5 kommentarer:

Moen sa...

Gud vad fint och mysigt hem :)

Carola -Mitt gröna lilla rum sa...

Ser jätte fint ut...

Ullis sa...

Vad ljust och snyggt det är! Lampan tror jag skulle bli en snygg kontrast!
Ha en skön dag!
Ullis

Anonym sa...

Hörnan är ju som gjord för att lysas upp, jag skulle ställt en blomma under på golvet i en ruff hink. Det vackra golvet till trots skulle nog jag ha lagt på en rund matta. Trollar bort det avlånga och ger myskänsla. Givetvis en matta i gammalt stuk:)
Skorpan

Sandra S sa...

Golvet blir jätte fint! Jag hade lagt in en matta med lite färg i, kanske en lampa i hörnet i samma färg/färger. Jag älskar grönt och rosa, det kombinerat med vitt och svart blir urläckert=) Lycka till!