lördag 9 april 2011

Kaffehörna och vinhörna

Tjingeling sötnosar!

Har ni det bra denna lördag? Här hemma fortsätter vi utan rast och utan ro. När vi är klara med det här golvprojektet tänker jag ligga i solstolen med en Margaritha hela sommaren lång:-) Mitt lilla fredagsprojekt blev klart idag i alla fall. Hyllor över nya köksdelen med vinkylen. Så nu finns det en kaffehörna och en vinhörna med allt man behöver:o)
(Och nu får ni snällt blunda för golven under behandling tack)
































Coffeecorner till höger och winecorner till vänster:o)
Nästan svårt att förstå vilken skillnad det kommer bli på golven. Kolla in bilden med provplankan som är färdigbehandlad....(!) Den svarta nåtningen ska såklart slipas bort innan behandlingen, det blir bara en smal springa kvar mellan plankorna. De 600 grillspetten i förra inlägget var bara för att vilseleda er lite. De lägger vi i de största golvspringorna innan nåtningen för fylla upp tomrummet och för att komma lite billigare undan, nåtning är sjukt dyrt! (Så nu fick ni värsta braiga tipset bloggisar! 1 tub 120 kr, räcker till typ 3 plankor i annat fall..., nu till minst det dubbla.)
































Nej, nu väntar en smarrig fisksoppa och ett glas vitt (eller tre;o) på mig! Hurry!

Kramar! Mia

14 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Ni är verkligen duktiga. Och fiffiga!
Saknar en uppdatering av alla era projekt. Bildbevis tack! Köket, lekstuga etc. Ha en skön lördagkväll!
Eva

sussi sa...

Såååå duktiga ni är. Kram Sussi.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men som jag funderade när jag såg golvet. Haha! Oj, vilket annorlunda tänk, tänkte jag. Men sen läste jag ju vad det stog och läste tidigare inlägg!! Det kommer bli jättebra!!! Lycka till med fortsättning!

Ett Vitare Hem sa...

Det kommer bli så snyggt!
Ha en underbar kväll!
Kram/Lena

Anonym sa...

Hejsan. Vad har du köpt dessa lådor som står på hyllorna som det står gafflar, skedar och knivar? Tack för en underbar blogg!

Unknown sa...

Det kommer att bli snyggt. Fina hörnor
Kram Maria

♥ Fyra årstider sa...

Det här blir skitfint. Alltid skönt när det blir klart.
Kram Lotta

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Det blir säkert kanon när det är klart! :)) Kram

Det vita dårhuset sa...

Du ger så mycket inspiration själv Mia!!!En fin blandning på blogg!!
och skåpet målade jag samma kväll jag fick hem det...dvs kvällen INNAN det barkade loss ;)*puh*
Nädusiddu....inte är jag så energisk inte *fniss*
Jahapp, så ni har fått skiten nu =( Hoppas verkligen att det går över snabbt!
Jag vet då vad vi ska göra med våra golv ;)

Kramelikrm på dig fialott*

Ullis sa...

Vilket härlig kök! Vad mysigt att man kan sitta under fönstret!
Ha en skön kväll!
Ullis

me and alice sa...

Hej Mia!
Ahhh vilket jobb med golven, men vad snyggt det kommer bli!!!
Häftigt med en vinkyl!

Vad läbbigt förresten hon som snodde dina bilder. Konstigt folk det finns.

Hoppas allt är bra med dig och familjen. Jag träffade förresten din gulliga mamma på byn häromveckan!

kramis!
Susanne

jenny sa...

Vilken fin hörna. Älskar stilen :)

Essay_writer sa...

great photos

Maria sa...

Så underbart fint!!
Och jag älskar hur trägolven blir. Så vackert!