torsdag 13 augusti 2009

Loppisfynd 15-17 av 53 samt ett husdjur

Loppisfynd 15 får bli knopplisten jag fick hemkörd.
Numera vacker i vitt.

Den gör sig fint bredvid min ljuvliga gigantiska Mårbacka.

Fru kanin njuter av kakbuffé. Brickan, den gamla barnservisen och kakfatet (som egentligen är en ljusstake) gick loss på en femtiolapp.

Tjejerna har fått ett husdjur också, en egen fågel i lekrummet. Fågelburen snikade jag till mig förra året från Shirts Factorys skyltfönster. Två stycken för 300 spänn, ett klart fynd! Duvan som bor i kommer från Sia.
Ps. Trappan gick som tur var att rädda, fick slipa på två ställen och kompletteringsmåla, det var allt:o) Vill du se tidigare loppisfynd i följetong hittar du alla under loppisfynd. Ds
Kram på er alla!
Mia

12 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Även när du målar så tycker jag att det inte ser alls rörigt ut! :-) Tur att trapprojektet inte gick helt i stöpet. Min otursdag förföljde mig in i natten; kvart i tre började brandvarnaren att pipa för att batteriet var slut, men innan jag fattat att det var den som lät var jag förbannad och pigg. Och jag höll aldrig på att somna om.

Jag vill vill vill också ha en knopplist! Nu har jag satt kollegorna på arbetet att leta i sina stugor, uthus osv för att hitta en knopplist åt mig :-)

Photo by Maria sa...

Vilken tur att trappen gick att rädda så inte ditt jobb igår var ogjort arbete..

Knopplisten hade varit fin här, hoppas jag springer på en sådan en dag..

Kram
Mia

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilket underbart fika bord kanin har... Buren är ju så fin där den hänger...
kram Linda

Engelska Villan sa...

Hej Mia!
Kan rekommendera ett besök på Systrars söta vid nästa Bålsta-utflykt ;)
Jättefint var det! Vitt vitt vitt och charmigt.
Jag har letat på alla loppisar i sommar, utan att hitta en knoppbräda! Vill ha till tjejernas rum. Din är jättefin!
Kram Anna

softgrey sa...

Fina loppisfynd, men jag gillar särskilt fågelburen med siluetterna bakom - fiffigt!

Kram, Anette

www.shabbychickort.se

bikim sa...

Dear Mia,
romantic and feminine as usual. gret pics. love the tea set.
Have a great night,
Rosa

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga bilder och fynd!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Sanna sa...

Vilka ljuvliga bilder!!
Kram Sanna

OlgaA sa...

Nähä... Nu är jag verkligen avundsjuk... Och just för att inte lyckades jag fynda så bra på Gotland som jag förväntad mig.
Men den fågelburen är ju hur fin som helst!!! Och priset gör den ännu finare eller? ;)
kram mammatillungar

Äppel Päppel sa...

Gud så mycket fint! Underbar blogg!

rustik charm sa...

Å vilka fina saker du hittat:) Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Karin sa...

Underbart vackert!