tisdag 11 augusti 2009

Ett skåp till köket

Det här dekorationsfönstret från IB Laursen skulle jag kunna tänka mig att bygga ett grunt skåp av till köket. Fönstret är öppningsbart så det är egentligen bara att spika ihop 4 plankor till sidorna och sätta på ett bakstycke. Kanske i pärlspont från panelskivan. Skulle kunna tänka mig att fylla det med härliga burkar à la Leila och annat härligt som hör köket till. Eller barskåp för den som vill ha drickat framme.

Nu ska jag fortsätta måla lister. Tjolahopp så skoj.
Kram Mia

17 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Det var ursnyggt och en strålande idé
Kram Agneta

Det vita dårhuset sa...

Halloj gummsen ,o)

Det finns fler som skulle kunna tänka sig det fönstret!!!!!

Kramen Erika

Photo by Maria sa...

Det fönstret blir perfekt som skåpsdörrar :-)

Måla lugnt..

Kram
Mia

(eddas) sa...

Det vil jo bli kjempelekkert....
Ha en fin kveld.....
edda

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Riktigt snyggt!!!

Fröken Pyssel sa...

Åh vad fint, letar också efter ett fönster att göra ett skåp av :-)

me and alice sa...

Hej tjejen!
Vilket läckert fönster! Är det bara till dekoration. Det ser ut som ett riktigt. Skulle bli superfint som ett skåp precis som du tänkt!!
Aha heter du oxå Susanne!!! Ett stort grattis till dig också på din namnsdag!!!!
Vad spännande det blir med reportage hemifrån ert vackra hus!!! Åh vad du kommer vara slut efter den dagen av alla spänningar... Och hela huset nystädat och färdigrenoverat... *fniss*
Kram på dig, Vi hörs!! /Susanne

Anki sa...

Vem vill inte ha??
Skulle bli skitsnyggt som skåp! Fiffig idé!

Kramis Anki

rustik charm sa...

Riktigt fint, vill oxå ha:)Bra idé där med skåpet:)
Ha en bra dag.
Kram Kristina

LantlivsAnette sa...

Det var ju en toppen ide, så snyggt det skulle vara !!
Ha det gott
Kraam Anette

Liten Bod sa...

Så fina rosor du har! Och loppisprylarna tar ju aldrig slut :) Jag har också fyllt upp lagren (vilket verkligen inte behövdes...). Brödet måste jag testa, det låter supersmaskigt! Kram, Tina

Fröken Fräken sa...

Jag tror att du redan börjat sätta igång att snickra det där skåpet istället för att måla lister. ;-)

Jag lutar ju åt någon skärm som är mer A-formad, dvs vidare nedtill, och gärna med ett tunt veckat tyg runtom. Ska bara hitta en lampskärmsställning först.. vilket har visat sig hur svårt som helst. Det verkar inte tillverkas nya längre, och på loppis lyckas jag bara hitta precis för små eller alldeles för stora. Men trägen vinner!

bikim sa...

Love your blog. I'll add you to my favourite blog list, ok?! Enjoy your summer,
Rosa from Portugal

Blåbär och Mjölk sa...

Hej där Mia!
Vilken lysande idé. Klart du ska göra ett skåp av det. Kommer att bli jättesnyggt.
Vet du..jag tycker du redan har ett drömhem! :)
Läste vad som står längst upp på din sida. Under ditt bloggnamn. :)
Kram, kram / Åsa med bloggen Blåbär & Mjölk.

T:o)ve sa...

Herlig vindu, og definitivt noe som hadde gjort seg som skap :)
Håper vi får se resultatet når det er klart!
Ha en videre deilig dag!

Mioora sa...

Härligt att se lite bilder från "verkligheten" :)

Moa sa...

Till Fröken Fräken :)

Nya lampstommar (och begagnade) finns i webbutiken www.dinlampa.com

där finns allt man behöver för att göra sin egen lampa!

/Moa