onsdag 12 augusti 2009

Behind the scenes

It ain´t always a pretty sight in the shabby chic house. Idag är definitivt en sån dag. Men med resultat därefter som tur är. Idag har jag målat en docksäng, två stolar, ett bord, en knopplist, insidan på nya skåpet, 5 lister och hela utetrappan. Men sen började det regna innan jag hann få på presenningen så trapp h-e blev förstört så imorgon måste jag börja om, då först med att slipa bort den förstörda färgen. Merde. För att ni inte ska tro att det alltid är stylat hemma hos det shabby chica huset så får ni idag se mitt kaos.
Man kan ju undra var lilla bebben befinner sig under en sån här fixardag. Jodå, där e hon - ligger och tuggar på lilla gubben under bordet:o)
Sen är faktiskt hennes pappa hemma också.
Kram på er!
Mia

11 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hihi, jo jag såg hennes hand som stack fram under bordet i nedre kanten på en bild!

Men du förstår väl att vi alla förstorar upp dessa bilder - och det är ÄNDÅ fint!!
Så härligt ljust och luftigt!!

Kram Ann-Christine

Engelska Villan sa...

Ojoj, vad det fejas och målas! Jag har också massor av grejer att måla, kan jag droppa av dem hos dig? ;)
När kommer tjejerna egentligen?? När får du pusta ut?? :)
Vad otroligt störigt med trappan!! Stackars dej!
Kramelikram Anna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh de gör inget i röran som faktiskt inte är så rörig.. För man tittar ändå på allt de fina...
Kraaam Linda

helenesskolsida sa...

Uj, hur orkar du måla så mycket på en dag? Jag tröttnar efter en sak. Nu har jag målat färdigt på ett tag men det hittas väl snart något nytt som behöver lite färgförbättring? (vitt självklart, vad annars? ;-))

Här stylas det också inför foton, det blir ju lite trevligare så :-)

Kram/Heléne

Engelska Villan sa...

Visst får du beställa en solhatt :) Jag håller på att virka en till nu, till min minsta tjej. Hör av dig i så fall.
Mailar dig förresten...
Kraaam

OlgaA sa...

*Kul... och produktivt=)))

Ett Vitare Hem sa...

Jisses vad flitig du är, så härligt med sådana dagar också.
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

rustik charm sa...

Oj här händer det grejer:)
Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Photo by Maria sa...

Snyggt med röran med, hur gör du? ;-)

Vilken energi du har.. Tråkigt att det hann regna på trappen innan du hann på med presenningen :-(

Kram
Mia

Marits vita skrin sa...

Hej vännen.

Oj vad du målar och dona. Va duktig du är. Synd att trapp-fan blev förstörd....

Jo visst stylar man till sina bilder lite. Hur skulle det annars se ut. Det är så kul när man vinklar kameran så att bara det "fina" syns. Och sen kan resten av hörnet se för j-ligt ut, hihi.

Kram på dig.
Marit

Vita hjärtan sa...

En vit vacker röra =) Ser bebott och härligt ut.

Kram Annemari