tisdag 22 september 2009

Kullersten

Helgen på landet var lovely. Ljuvlig. Underbar. Strålande sol i dagarna tre och god mat. Men tro nu inte att jag tänker förlora vadet. Nej nej, resten av gänget käkade våfflor med grädde i solskenet medan jag knaprade morötter. Inte mindre än tre intervallturer i terrängen hann jag med också. Bordsdesignen är redan klar med inspiration från av Bloomingville och jag tänker ICKE förlora. Så det så.

Sjökortet från landet får mig att längta tillbaks.

I övrigt är det full fart här hemma och tiden räcker inte riktigt till som vanligt. Drog igång ett litet kullerstensprojekt till mina rosor. Vackert och inte så svårt att få till. På med markduk, runda stenar och sen på med sand som lägger sig mellan stenarna. Rosen är en favorit, bonica 82 den blommar ända in i nov/dec.

Imorgon mina vänner passerar besöksantalet 150 000. Helt galet att ni kommer hit åter och åter igen. En stor kram till er alla! Det trodde jag inte riktigt när jag startade den här bloggen som min egen lilla renoveringsdagbok med före och efter bilder för huset. Tack alla ni som stöttat mig längst vägen och kommit med tips och inspiration, utan er hade resan varit riktigt tråkig.

Nu blir jag tjatig igen, ni har några dagar till på er att tävla. Minst 100 tävlande om det här fina priset förväntar jag mig om ni vill ha fler roliga tävlingar framöver;o) Och vem vet, vi kanske borde fira 150 000 besökare inom kort också...!

Kramar!
Mia

7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Till dig och din blogg kommer man gärna åter och åter..
Grattis till 150 000 som det kommer att bli i morron, lär dröja innan jag är där.. Ha ha..

Duktiga du som höll dig till morötter..

Njut av kvällen och natten..

Kram
Mia

Engelska Villan sa...

Hallå där!
Vad du är duktig du!!! Spännande med bordet! :)
Väd härligt det var i helgen, sol och varmt. Helt ljuvligt, som sagt. Jag hade semester hela förra veckan, och det var kanon.
Vilken fin lykta du visar också!
GRATTIS TILL 150.000 BESÖKARE! Helt ofattbart många!! Där ligger man i lä, så att säga...
Kram kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad duktig du är som kämpar på! hejja! Hejja!
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

Marits vita skrin sa...

Oj oj oj, jag läste om vadet. Klart du klarar det tjejen.
det låter som om du har en sjujävla vilja ;)

Om ni är i dalarna nåt mre och könner att ni har lite tid över får ni mer än gärna stanna förbi på en liten fika.

Jagtrodde ni hade målat klart huset. Hihi, ni låter som om ni håller på lika mycket som vi. Jag har satt karln på att göra klart ett skrivbord till köksö till på Lördag när vi ska ha liute party här hemma, hihi.

Kram på dig.
Marit

Marits vita skrin sa...

Skriver fort och som en kratta gör jag oxå......:)

Unknown sa...

what a beautiful light

Det vita dårhuset sa...

Tjena hallo bruden =o)
Faan vad du e duktig!!! Ska läsa bloggen din till våren här när jag ska gå ner mina 20kg! ,o)

Och snyggt gör ni!
Kramen Erika