tisdag 10 april 2012

Bra eller dålig idé

Godmorgon tisdag!

Vi har ytterligare en ledig dag idag med lite påskledigt innan morfar rycker in. Härligt! Stora tjejen har kompisar på besök och lilla Elsa och jag passar på att baka en kaka till tjejerna. Improviserar lite och testar en kladdkaka med marschmallows i, eller rättare sagt påskeskum som blev över från påskäggen.

Host. Ska jag vara ärlig så ser den nygräddade kakan väldigt suspekt ut.
Lite udda om jag säger så. Påskeskumet har liksom smält och lagt sig som små klumpar i kakan.. Ha ha, jag får försöka maskera den i grädde så får vi se vad tjejerna ger den för betyg.

Önskar er en fin tisdag!
Kramar Mia

10 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fin tisdag!
Kram/Lena

Malin`s Diner sa...

Ser mumsigt ut och en väldigt lycklig liten flicka!

Kram Malin

Photo by Maria sa...

Elsa ser nöjd ut med att baka i vilket fall =)
Tror nog att den blev god trots att den tydligen såg suspekt ut =)

Kram Mia

Anonym sa...

Vad härligt att se att du lägger ner så mycket tid på att låta dina flickor vara med i köket och baka m.m. Tänk vad mycket matematik de lär sig bara på att mäta, hälla m.m. Många jäktade småbarnsföräldrar glömmer eller orkar inte ha med sina barn i köket.
En eloge till dig!
Kram Monica i Lerum

Malin - stjärnflocka sa...

Underbart!!!
Åh vad jag saknar att ha en sån där liten goding vid bakbänken...
Kram Malin

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

vänter med spänning på kakans betyg hii! viken go glad tjej du har haft med dig på baket♥
Sov nu så gott!
Kram Gabriella

Två Trappor sa...

Vilken härligt söt liten bagerska du har! Det strålande glada ansiktet lyser upp vilken regnruskig aprildag som helst! :) Jag tror säkert att kakan blev supersmaskig. :P Kram, Madeleine

Lifestyle By Lena sa...

Finaste hjälpredan ser mycket nöjd nu :)

Kram

VackraRum sa...

Mumsigt!

smile sa...

Vi har nog en sån påse skum kvar i skafferiet. Borde kanske testa. Men jag ska definitivt köpa den där prickiga hm klänningen till min lilla tjej! Har fingrat på den i butiken. Superfin! Kostar som två påsar skumfigurer dessutom. Eller hur? För visst är det väl den? :-)

Du får berätta om kakan blev ätbar.