torsdag 5 augusti 2010

Terapiarbete

Gokväll alla fina!

Och tack för alla krya hälsningar till lillan här och via mail, det värmer. Hon mår mycket mycket bättre och blir starkare för varje timme så idag har vi bara tagit det lugnt och njutit av att vara hemma tillsammans igen.

Nu på kvällskvisten när barnen somnat åkte målarpytsen fram för att förvandla ett litet loppisfynd. Målning är som terapi för mig, på med lite mysig musik så hinner jag bearbeta både det ena och andra innan jag är klar. Och nu var det skönt att få låta tankarna flöda fritt efter allt som hänt i helgen.
Sådär ja, ett lager grundfärg klart iaf.

En något suddig förebild...

Nu ska jag bara bestämma mig för om bänkskivan ska
få behålla sin patina trären eller om den ska få
bli vit eller svart...What do U think?

Imorgon vänner ska ni få se mitt fin fina inköp!

Kramar! Mia

14 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Så fint loppisfynd! Jag är ju helt vitfrälst så i min värld hade den nog blivit helt vit, men jag tycker den var väldigt fin så med...svårt=)

Kram
Adela

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefint fynd. Jag tycker att du ska behålla skivan som den är, tyckte vit från början men när jag sen såg den grundad så var saken klar. Ha den så först så kan du ju alltid måla den vit om det inte passar in eller om du ändrar dig.
Men eftersom skivan var så sliten skulle jag helt klart behålla den trären

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilket läckert bord! Och jag tycker absolut att du skall behålla skivan trären!! Ger en läcker kontrast till det vita...ja om det passar hemma hos dig så klart!!

Snyggt blir det definitivt, hälsningar Monica

Hvita Hjärtat sa...

Vilket snyggt bord! Jag röstar också för att du ska behålla den patinerade ytan, den går ju alltid att måla vit senare om du ångrar dej men det är svårare att göra tvärtom!

Anonym sa...

Hej!
Vad skönt att din dotter mår bättre!
Jag röstar för svart bänkskiva!Tyckte mig se att du ville ha in lite svarta detaljer i inredningen =)
/ Malin

Yosofine sa...

Jag röstar för att den ska vara som den är, då syns det att den är gammal å det är jag svag för. Eller vit. :) Kram

fröken knopp sa...

Vilket underbar bord!! Blev helt kär, så fint!!!

Jag tycker nog allt att du ska behålla bordskivan ett tag, du kan ju alltid måla den sen när du ångrat dig..:)

Skönt o höra att lilltjejen mår bättre..varma tankar o varma Kramar Elin

Unknown sa...

jag hade målat den svart och lämnat skivan som den är...

Kram Pia

Lantmätarvillan sa...

Hejsan! Har läst din blogg ett tag och följt er finfina renovering och pysslande. Kanske kan det bli gråbetsning av skivan så att den ser lite ut som drivved eller lärk. Det passar ju även till vitt.

SKOOGSTROLLET sa...

Ja, med köket i bakgrunden så ser det ut att passa med vita ben och svart skiva, inte för jag vet om den ska bo där sedan, men det vore snyggt.

Anna sa...

Vad skönt att höra att din sotter är bättre :)
Vilket fint loppisfynd du har! Jag röstar för svart skiva :)
Kram/A

Anna S sa...

du är en riktig loppis-fyndare du! Vi har tyvärr fått överpriser på våra lantloppisar i sörmland så där blir det inget...jag röstar på trärent, so far, så kan du "boa in" den ett tag och känna efter! : D. kram anna

memilla sa...

Jag tycker den skulle förblivit omålad, den var jättefin som den var men den blir säkert fin vit också.

Elina sa...

Snyggt jobbat!