tisdag 8 december 2009

Det är för oss....

...solen går upp.
Står det textat på den helt ljuvliga ljusstaken jag vann i den underbara butiken Ställ & Såsser på hörnet i Säter, Dalarna. Jag älskar den och blir glad varje gång jag tittar på den. Nu pryder den sin plats helt perfekt i min hall och är en av de första saker man ser när man kommer hem till mig. Tack goa Anneli & Co för den fina vinsten!



Imorse mina vänner käkade jag frukost vid ett väldigt stooooort matbord:o) Ho ho...det var lite ensamt;o) Det är lite jobb kvar men snart så. Nån som har tips på bra ytbehandling som inte suger åt sig kaffefläckar och dyl? Lackas? Vaxas? Såklart ska det bli vitt först.....

Kram!
Mia

11 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Oj vilken fin ljusstake du vunnit, jättefin text! Härligt att mötas av den när man kommer in. :)
Det var verkligen snabba ryck, om ditt nya bord redan är så gott som klart! Ska bli spännande att få se bilder sen! :)
ha det så bra!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken fin ljusstake och vilken vacker text!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Useful Art sa...

Å vilken vacker ljusstake, passar ju jättefint där på väggen!

Hoppas du har en bra vecka!
Kram /Sara

Pia sa...

Hej Mia!
Nej, jag har inte kunskap om hurudan yta skulle vara bäst (vill själv ha pudermatt och vitt förstås), men bara den ytan SER en tiding, drar den åt sig all trycksvärta). Men, hur som hälst, så orkar jag inte vänta länge till!! Vill se resultatet;)!!!!
Kram på dej!

Photo by Maria sa...

Grattis till vinsten.. Och så fin den var och du har ju verkligen hittat en perfekt plats för den..

Kram
Mia

OlgaA sa...

Hej!
Så fina ljusstake!
Ang. ytan - vet ej och har samma problem. Ska ju behandla mitt nya bordet också. Men står inför valet - vaxa och... ??? Vadå? Får du tipset vore snällt om du delar med dig ;)
Ha det gott!
kramar Olg@

Hemma hos Razzel sa...

Jag vaxade ett bord med möbelvax som jag köpte på Indiska, fungerar jättebra även om det inte luktade så gott första dygnet.

Anonym sa...

Hej Mia!

Vinsten kunde inte vara mer passande.Sitter perfekt i din hall.

Vi önskar dig en skön och förhoppningsvis vit JUL.

GOD JUL

Annelie o Anna
ställ&såsser
på hörnet

Det vita dårhuset sa...

Nä nu får du allt sätta blåslampa på mannen så vi får se bordet ! :-)
Jätte fin ljusstake!
Passar bra i ditt fina vita hem!

Och garderoberna.......Kommer du inte ihåg att jag frågade dig om jag fick låna dina bilder att visa mannen hur jag ville ha det?!
Jag hade bilden klar i huvudet men att få Marcus att förstå är inte detsamma.......

Och vips en dag hamnade jag på din blogg och vaad fick jag se.......

Danke :-)

Kramar Erika

Det vita dårhuset sa...

*fnissar*

in man kom in igår och frågade vad jag gjorde när jag satt och skrev på ett papper?!
Ikea tips jag jag med ett stooooort flin :-)

Mutter....hörde jag bara från mannen, följt av att vi bloggare, vi är nog lite speciella vi *hi hiiii*

Tack för tipsen!!


Kramen Erika

Maol sa...

Fin text, vacker låt. ^_^