lördag 8 januari 2011

Out it goes!

Hallå lördag!

Där flög den ut, snabbare än snabbast. Granen! Aaaaahhh vad härligt, in med krispiga blommor och vitt vitt vitt igen! Så himla härligt.
































Både vasen och de söta ljuskopparna kommer från Sia. Ni vet väl att man ska tillföra en del
runda former i inredningen enligt Feng shui, för att få balans?
Ni har väl inte missat Jannice Feng shui skola i 8 steg. Superintressant tycker jag och mycket lärorikt!

Vad tror ni om det här vackra fönstret förresten, inbyggt i väggen vid nya köksdelen ut mot matrummet?
































Eller ska man gå på nåt ännu mer udda som detta?

































Nej, dags att fortsätta "vårpiffa" här! Önskar er en underbar lördag söta bloggisar.
Ps. Lite svårt att svara på frågor när frågeställaren är anonym. Maila gärna myshabbychichouse@live.se så lovar jag att svara. Ds

Kramar Mia

11 kommentarer:

fröken knopp sa...

Åhh ja, visst är det underbart att längta efter våren, ljusa fäger o mängder med lökar o blommor...

Ack, vilket fönster!!! Kommer att bli kanon fint!!

Varmaste Kramarna Elin

Camilla sa...

Här åkte också granen ut. Så skönt!! :D
Fönstret är så otroligt fint. Det komemr bli kanonbra att bygga in :D

Yosofine sa...

Jag tycker att det första fönstret var to die for!

Anita sa...

Hi there!

I just found you via somebody else's blog. Wonderful pictures! May I ask you what kind of camera you use? Mine just broke down and I am now looking for a new one that take bright indoor shots.

Best wishes from Germany
Anita

helenesskolsida sa...

Här åkte granen i onsdags, resten ska ut imorgon (eller ner i kartong och gömmas i garderob) :-)

Feng shui är väldigt upplyftande! Jag har själv ändrat lite med det och vilken skillnade det gjort! Vi fick bla sämer ekonomi när makens plånbok lämnade "penga-hörnan" enligt kartan så den fick raskt läggas tillbaka :-)

Fönstren var väldigt fina, men det översta fönstret var finare :-)

Kram!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag lägger "min röst" på det översta fönstret! SÅ fint!
Piffa lugnt!

Ett Vitare Hem sa...

Vilka vackra fönster röstar nog på det övre!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Åsa sa...

Superduper fina bilder och blogg, den här sparar jag på min blogg!!/Åsa

Anna S sa...

så fina, röstar på fönster no 1! kramis ;-)

Anne sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har!
Härligt att du städat ut Julen, det ska jag försöka göra idag.

Jag röstar på fönster nr 1, även om nr 2 också var läcker...

Hälsningar Anne

Anonym sa...

Vilka härliga fönster. Men jag tror jag röstar på nummer två.
Kram Marita i Björkhagen