lördag 22 januari 2011

Golvsåpa och Formex

Hej underbara lördag!

Hoppas ni har det bra denna härliga lördag! Själv sitter jag helt matt i soffan efter att ha skurat 80 kvm trägolv. Men allvarligt, jag älskar att såpa golv! Det luktar ju helt gudomligt efteråt. Bland det bästa jag vet är att lyfta upp stolarna på bordet för den där klassrumskänslan, här ska städas minsann! Ser ni lite tydligare nu bloggisar var det där vackra fönstret ska hamna när vi byggt ut väggen i linje med köksdelen?

Ibland har jag lite svårt för att njuta av det vi har gjort här hemma utan ser bara nästa projekt och nästa, då brukar jag titta tillbaks på lite gamla bilder...


















Är det förresten nån av er som faktiskt minns hur det såg ut här när vi flyttade in?





















Snyggt va? ;o) Och är är vi inte klara minsann! :o) Kommer ni ihåg när vi rev den där köksväggen lite spontant över en natt? Ja, projekten har varit många på resan mot det där drömhemmet i vitt.....:o)

Imorgon bär det av till Formex, ska bli sååå kul! En leverantör som det definitivt ska kollas närmre på är denna. Kaminspeglarna på sid 109 och svarta byrån på sid 128, love it!
(bläddningspilen dyker upp när ni för musen till höger på katalogen)

Kramar!
Mia

16 kommentarer:

Anonym sa...

Du har gjort så fiiiint!
Vilken skillnad mot föregående ägare. Gillar dina bilder så mycket.
kram Carro A

Mys och hemtrevnad sa...

Ja nu är det vita hemmet snart fullbordat och fint blev det! kramis semlan

millandante sa...

Wow vilken fantastisk förändring!!!
Hittade precis hit och det är jag väldigt glad för!!

Mvh Milla

The House of Antoinette sa...

Oj, oj, oj vilken förändring!!!!
Ni har fått det såååå fint.

Ha en underbar dag på Formex, ska själv dit och kika igen i morgon!!!

Kram Anette

Katarina W sa...

Ja! Se du jag har kollat runt mkt här på bloggen och fascineras varje gång om vilken förändring huset genomgått. Det är en helt annan själ i huset nu! Förr var det sådär typiskt svenskt, om du fötstår. :-) kram Katarina W

Yosofine sa...

OH MY GOD! Ni har varit så fantastiskt duktiga! Ni har ju fått huset från tråkigt 80-tal till ljuvligt 1880-tal!;) Jag trodde inte att man kunde göra såna förändringar med ett hus. Nu har du nog "övertalat" mig om att köpa ett hus vi kikat på, och fått mig att se att man faktiskt kan göra sitt drömhus från scratch! Det här ska jag visa sambon imorrn bitti! :D Tack och kramar!

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Wow så fint! Helt fantastiskt vilka vackra golv. :)

♥ Fyra årstider sa...

Himmel vad fint!! Älskar ditt hem.
Kram Lotta

sussi sa...

OJ OJ OJ vilket skillnad du har det sååååå fint nu Kram Sussi.

Malin - I min trädgård sa...

Oh my god!!!! Vilken fantastisk skillnad! Ja, haha, blir du inte nöjd när du tittar på före-bilderna, ja dåär det något som är tokigt ;-). Vilken enorm skillnad. Ni har verkligen gjort det fint. Lite avis är jag allt ;-).

Ha det kul på FORMEX!

Kram M

Anonym sa...

Wow, vilken skillnad!
Jag är ny läsare av din blogg, men hit återvänder jag gärna!
Är nyfiken på er förvandling av bänkskivorna i köket, skriv gärna hur ni gick tillväga. Vi är sugna på att betsa våra också.
/Anna

Villa Carl Larsson sa...

Ja jisses vilken förvandling. Till det BÄTTRE :) Ni har det så otroligt fint!!

StrandviksVillan sa...

Ärligt: det gick rysningar genom hela kroppen när jag såg före-bilderna!
Ni har verkligen förvandlat ert hem till ett fantastiskt vackert sådant!

Hemma hos Razzel sa...

"Före och efter"-bilder är mina favoriter, man blir så glad och inspirerad av dem. Och dina bilder är en verklig höjdare! Jag brukar gå tillbaks och titta på visningsbilderna från ert hem för att övertyga mig om att "ingenting är omöjligt" ; )

Anonym sa...

Wow vilken skillnad snyggt ni har det : ) hälsningar Sofia

Smulan sa...

Jag sätter i halsen vad fint, vilken skilland!!!! :o)