söndag 30 maj 2010

Den som inte snor...

...hon inga liljekonvaljer får. Förra våren snodde jag ett gäng liljekonvaljplantor långt ute i skogen och grävde ner på tomten. (don´t try this at home, fråga alltid markägaren först;o)

Nu får jag lön för mödan och kan plocka in alldeles egna liljekonvaljer..eehh nåväl, nästan mina egna iaf;o)

Ni missar väl inte att det är dags att trycka ner prästkragefrön i backen nu...? (Eller i kruka om man bor i lägenhet) Fint att sätta gruppvis tex under ett fruktträd. Vi har en väldigt kuperad tomt med en stor bergsknalle, så jag har satt prästkragar nedanför hela berget idag. Har kommit på mig själv med att ha blivit en riktig trädgårdsjunkie, tycker det är så härligt att ta en liten tur varje dag och gå och plocka lite i trädgården och kolla rosknoppar.
Idag vill jag ge en stor kram till alla goa duktiga mammor därute, hoppas ni blivit uppvaktade idag!

Jag och mina underbara tjejer igår. Den ena lik mig och den ena lik pappa:o) Sötaste midsommarklänningarna från Lindex. Höjden av lycka på morsdag är väl ändå en teckning med "Jag älskar dig" stavat med L:en bakofram. Mer än så behöver iaf inte jag för att bli lycklig.

Kramar till er alla!
Mia

14 kommentarer:

Yosofine sa...

Känner doften av liljekonvalj ända hit..!!
Åh vilka sötnosar.

Nordic Sence sa...

Hejsan!

Har lagt din blogg bland mina favoriter! Rolig att läsa och fina bilder på ert mysiga hus!

Har också blivit uppvaktad idag av mina tre små gullungar...:-)

Linda

Photo by Maria sa...

Liljekonvaljer växer vilt i vår del av vår vildvuxna tomt.. Fast de jag plockat har jag plockat tvärs över vägen, så våra får stå kvar så fint :-)

Härlig bild på dig och dina söta döttrar..

Kram Mia

Marits vita skrin sa...

Va snygg du är vännen. Hot mama ;)

Skit, jag har inte kommit på nåt mer angående din tegelvägg.
Tycker ändå du ska måla den. Det blir ju lksom tegelkänsla ändå bredvid kaklet. kolla in länken.
http://maritsvitaskrin.blogspot.com/2009/12/inspiration.html

Är du RIKTIGT säker?

Kramis
Marit

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina ni är och visst är liljonkonvaljer underbara, likaså syrenerna som börjat blomma här nu!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Mys och hemtrevnad sa...

Vad fina ni är...Håller med dig om att det är de små tingen som gör en lycklig! Kramis semlan

helenesskolsida sa...

Fina tjejer! (alla tre :-))

Vi hade massor liljekonvaljer i en rabatt. Sen gjorde maken om den och rev bort varenda liljekonvalj innan jag hann se vad han pysslade med! Nu börjar de komma igen och jag har förbjudit maken att ta bort dom nu, gör han det blir det en repa i hans bil (typ) ;-)

Kram

Skrot och Skruv sa...

Blomman är så himla fin och doften är ljuvlig!

Härligt med teckningar, det är kärlek!

Kram Annica

StrandviksVillan sa...

Triss i skönheter på sista bilden :)

Där gav du mig en idé - att sprida frön på ett "hopplöst" ställe!

Mysigt med barnens första skrivna ord :)

Engelska Villan sa...

Hallå, min sköna böna!
Vilka ljuvliga konvaljer och vilka tjejer :) Så söta de är dina små prinsessor!!! Och du med :)
Ska man bara så prästkragarna rakt av?? Är de tacksamma?
Hoppas allt är väl med dig!!
Kraaam A

Marianne sa...

Lillies-of-the-valley where in my mothers bridal boucquet. I always hope to find some to plant in my garden.
Your little girls look so pretty in their pink dresses. (and so do you, proud mama)

Marits vita skrin sa...

Du är ju fanimej fenomenal..... Tycker Mange oxå;)

Förresten, jag är oxå dunkalkis. En vanlig vardag hit eller dit. Spelar väl ingen roll när det är sånt här väder.
Har du nåt gott rose att tipsa om förresten.

Kram kram
Marit

Jennifer sa...

one of my goals is to plant lily of the valley this year in my garden - I adore it and it's fragrance - thank you for reminding me of it's beauty, Jennifer jennsthreegraces

Anonym sa...

ego t electronic cigarette dekang e liquid - [url=http://www.artaboutus.com/art-about-us/e-cigarette-beginning-of-a-smoke-free-world-ego-w2 ]electronic cigarettes [/url] - ego-t atomizer quantity discount [url=http://www.thesewingmachinewar.com/the-sewing-machine-war/5359 ]2x e-cigarette ego-t tank ego-t 1100 liquid uk [/url]