torsdag 30 december 2010

Mycket nöjd

Hej igen!

Var ju tvungen att kika in för att visa er slutresultatet med vardagsrumsbordet.
Jag blev supernöjd, känns mycket roligare än helvitt som det var innan. Jag har använt Jotun drivvedsbets och sen ytbehandlat med hårdvaxolja. (hårdvaxolja måste vara bland det bästa som finns, slitstarkt, vattenavvisande och sidenmatt)
































Nej, nu måste jag rusa.
Här ska bakas Leilas tortanobröd och förberedas nyårsefterätt!

Kramar Mia

14 kommentarer:

The House of Antoinette sa...

Det blev supersnyggt...måste hitta något som jag också kan använda det på.

Det har varit ett par härliga slappardagar här hemma men nu börjar det klia lite i fingrarna för lite pyssel...

Ha det så bra och Gott Nytt År, kramar Anette

Hemma hos Razzel sa...

Jättesnyggt! Visst är det kul med förnyelse, särskilt när man åstadkommit det själv ; )

HOUSE OF SVEA sa...

Snyggt! Jag det är alltid bra att bryta lite mot det vita. Hoppas brödet blir bra.

Kram Anna

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint blev bordet förstår att du är nöjd
ha ett riktigt bra nyår

Katarina W sa...

Bordet blev superbra!!! Väldigt lyckat!!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej eller God natt börjar det bli..
Oj oj vad fint ni har!
Och vilket utsikt.
Härligt med alla trägolv också!
Jag hittade dig precis och hoppas att det inte gör nått om jag lägger upp dig på min bloglista!
Allt var så fint!
Jag återkommer nästa år!
Men så länge vill jag önska dig
Gott nytt år 2011 !

Kram

Louise sa...

Kanonsnyggt Mia!!

Kommer du lägga upp bilder på hur nyårsdukningen blev? Vore skoj med någon fin bild på er vid bordet också om ni skulle vilja det :)

Kram och tack för BRA blogg!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så snyggt det blev.Ville kika in och önska dig ett GOTT NYTT ÅR.
Kram Theres

Angelica sa...

Såå fint!

Liza sa...

Så fint det blev!!

Gott Nytt År!

Mvh Liza

helenesskolsida sa...

Jag visade maken ditt bord igår. Det blev så läckert! Jag föreslog att bordsytan på vårt "nya" bord skulle drivvedsbetsas. Maken är dock inte övertygad, speciellt inte när han spraymålat bordet vitt 4 gånger :-)

Kram och gott nytt år!

Anna S sa...

supersnyggt tjejen!!!!

Zanna - med lill tjejerna Alba o Vera sa...

Hej !

Först o främst -Super mysig blogg ! Hoppas du har tid att svara på min fråga gällande dina fina möbler.

Duktig du är som fixar o donar själv, Bara ÄLSKAR hur du gör med själva "Bänk ytorna" och tänkte själv göra så här hemma. SÅ FINT !

Vilken färg på bestsen använde du till soffbordet ? Gör du samma där, använder en trasa, Eller tar du en pensel ? Tänkte hur du gör med kanterna ( noterat att du går ner en bit på möbeln, såååå fint ) Hur gör du då ? Så det inte rinner ner på det vita för mycket ?

Tack på förhand !!

Kram Zanna

Zanna - men Alba o Vera sa...

Hej igen !

Glömde min mail :) zanna_olsson@hotmail.com

Och nu är Blogg adressen rätt oxå ;)