måndag 28 november 2011

Adventsfeeling och ett DIY projekt

Hellooo Monday!

Åh gud. Jag e såå mätt. Att åka hem till mamsen gör ju inte underverk med nyårsfiguren direkt. Mamsen kan hon, det var både sillar, jansson, sylta, köttbullar och prinskorvar,  pepparkaksbak, lite fika, en drink, efterrätt och lite godis på det. Så idag blir det definitivt hårdkörning igen,  känner mig som en svullen köttbulle.

Men nog har adventsfeelingen infunnit sig alltid. När vi kom hem seeent igår kväll så bland det första jag gjorde var att springa upp på vinden och hämta ner advensljusstakar och stjärnor.

Och nu minsann, ska här planteras för glatta livet! Jag prutade livet ur gubbarna på hötorget (funkar varje gång) och fick med mig en stooor kasse hyacinter och amaryllisar hem. Att vara där precis innan stängningsdax is da shit!








































Tänkte också försöka hinna med ett litet DIY projekt. Hmm, undra vad man kan hitta på med ett vitt kuddfodral, svart sammetsband och lite textillim. Nån som kan gissa?








































Hoppas ni har en fin måndag därute i cyberspace!

Kramar! Mia

7 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Kan tro att du har en spännande idé i bakfickan!! Blir spännande att se, för jag förväntar mig inget annat än att det visas här sen!! Hihi!!
Enkel och fin dekoration av krukorna!!
Kram!

Vita Vardagen sa...

Åh! Här hemma har jag också ett helt lass med hyacinter, så mysigt! Amaryllisen har dock fått vänta lite, får nog bli nästa vecka :)
Vad är det för kul DIY du ska hitta på?
Hoppas du haft en fin måndag!
Kram Johanna

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

var också på hötorget för 1 vecka sen och handlade av "gubbarn" och mina hyacinter har nu slagit ut så fint och doftar ljuvligt. Härligt att få provsmakat lite julbord♥
kram på dig♥

Malin's Hus sa...

oh, du har så fina bilder att titta på. i like it A LOT!!!!!!!

må så bra, ska bli spännande att se kudden.......


K R A M

Att vara någons fru sa...

oh yes! Du ska göra en stjärnkudde minsann! Så jäkla smart.

Inka sa...

Hi hi, vilken tur du hade, men de ville väl få sålt också eftersom det var innan stängningsdags...Smart. Så fint det blev.

Kram Inka

Dagar hos mig sa...

Spännande med kudden!