onsdag 28 juli 2010

Plantering och inköp

Gomorron vänner!

Varje morgon springer jag förbi den här magiska platsen vid en herrgård där Lavendeln står i full blom. Lavendel har jag tänkt plantera på varje sida om trappan när man kommer upp till vårt hus, jag tycker det är så vackert och det är så härligt med alla fjärilar den drar till sig.





































Har precis varit och hämtat ut ett helt fantastiskt paket från Louise Interiör
Jag tror nog nästan jag vågar säga att inköpet hamnar direkt upp på TOPP 5 listan över mina vackraste ägodelar här hemma. Vad det är får ni se först efter helgen för nu reser jag bort några dagar igen.

Vi får väl se om jag hinner med någon rapport i helgen annars önskar jag er alla en underbar helg!
Kramar! Mia






































8 kommentarer:

helenesskolsida sa...

Lavendel är underbart! Jag gillar vita mer än blå men stunt samma, fina är de! Tänk att jag kapade ner och tog död på 4 STORA FINA lavendelbuskar när vi flyttade till huset för 6 år sen. Då gillade jag inte lavendel alla.

Ha en skön helg!

/Heléne

Hanna sa...

Härligt med lavendel!

Fint med stora bilder, hoppas du fick någon klarhet i det hela.

Mys och hemtrevnad sa...

vad fina lavendelplantor du fotat! Måste doftat ljuvligt. Ljuvliga var dina töser i förra inlägget med. Jag delar min ballerina på mitten och äter chockladen först*ler kramis semlan

Ett Vitare Hem sa...

Underbara lavendel! Ska bli så spännande och se vad du köpt sen ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Fridas gård sa...

Visst är det underbart!! Vi har massor med lavendel och varje vår planterar jag in och sätter skott till nästa år!
kram Therese

Tess på Tilda och Mamma sa...

Drömmer själv om en hel lavendel äng men hör uppe i norr växer dom inte lika bra så jag får hålla mig till krukor med den härliga plantan. Underbara bilder från eran skogsutflykt.Ha en underbar helg.
Kram Theres

jonna sa...

Så fint!

Mycket annat & lite betong sa...

Så fint med mycket lavendel!
Kul att se er promenad, har gått där många gånger själv.

Ha det bra!
Agneta