onsdag 3 juni 2009

Jag kan själv...

...sa kärringen och köpte fogmassa. Ja, vad var det nu jag hittade på igår utan makens tillstånd. Jo jag fogade kaklet i köket mörkt efter att ha sett en inspirationsbild i nya allt i hemmet. Lillbäbisen hann både lägga en ryggbajs och käka några gånger innan jag var klar, fogen höll på att stelna och det höll på att gå åt h-e, men det blev ju bra till slut.*pust* Och maken gillade när han kom hem:o)


Ni som följt mig länge vet att köket är en riktig budgetrenovering. Man kan inte ha råd med allt på en gång. Vi har tagit fram trägolv, och bytt luckor, och nu även fogat;o) Men om man jämför med hur det såg ut när vi flyttade in för två år sen så är skillnaden ändå rätt stor...........
Före:

Så vad tycker ni om min budgetrenovering? Nästa steg är pärlspont och en öppen hylla med fint porslin.

Här ser ni en annan vinkel och en till hemsk förebild *ryser*
Tänk vad lite spröjs, vitfärg och trägolv kan göra.....

Nu har jag en utmaning till er som läser, jag är så nyfiken på vilka ni är som besöker mig. Kan ni inte lämna en rad eller två så jag får chansen att besöka era bloggar också... vem vet det kanske lönar sig....tänkte kanske lotta ut nåt kul bland er som svarar om ni blir många...;o)

Kramis på er!
Mia

44 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att kunna fixa själv. Snyggt blev det oxå.
kram kram

Bokmalen sa...

Vad fint det blev!! Nu blev jag ju inspirerad å måste rådgöra med sambon om det är nåt som vi ska ge oss på!?? Byta fogar alltså.
Hoppas ni får en fin kväll!
Kramen, Maria

Att ha det gott sa...

Jag heter Carina är 51 år
Bor i Uppsala

Tiina of livingConcept sa...

det blev jättefint, budgetrenoveringar är bästa! jag kämpar mig genom köksrenoveringen as we speak, och kan behöva massa tips om hur man lägger kakel osv... nu är gamla kakel borta iallfall, jag kommer att visa hur min lilla DIY budgetrenovering fortgår. men än så länge får du och alla andra förstås gärna besöka min blogg och skriva en hälsning :)

Anonym sa...

Har ingen egen blogg, men njuter av att inspireras av din! //Martina =)

Anonym sa...

Hej!
Jag har inte någon egen blogg men läser din och inspireras! Jättefint du har hemma!
//Anna Borlänge

sabina sa...

Jag kikar också in ibland.. Härlig renovering! Vi ska göra nåt liknande snart i vårt kök..

VITA NYANSER sa...

Jättefint! Budgetrenoveringar kan bli minst lika fina! Superfint i köket, snyggt med mörk fog och så praktiskt! Bra jobbat!

Kram L-L

Mrs M sa...

Hej! Det är alltid mest inspirerande att läsa om budgetrenoveringar, det kräver ännu mer påhittighet för att det ska bli bra! Och det blev det ju, trots ryggbajs och andra hinder *asg*...
Jag kallas Mimmi och bor med min familj utanmför Linköping. Är lärare och räknar ner till sommarlovet :)
Ha det gött!
Kram/ Mimmi

Vardagens guldkorn sa...

Tjusigt! Bra kvinna reder sig själv heter det väl! Även små saker kan leda till ett stort förändrat synintryck.
Må så gott!
Kram Linda

MonaA sa...

Hej!
Jag heter Mona och jag bor i Borlänge med min familj som består av sambo och fyra killar (två är mina egna, två är mina bonusbarn). Har en egen blogg, välkommen att kika in där! Fast du kanske redan har besökt mig, när jag tänker efter? Ja, välkommen iallafall!!
Du har jättefint hemma, och så duktig du är som grejar själv!

Jag följer din blogg, tittar in lite då och då, den inspirerar mig verkligen och jag har dig i min blogglista!

Kramar från
Mona

Anonym sa...

Hej! VA fint det blev med mörk fog!Gjorde också det en gång, med en slags penna. Super enkelt och snyggt blev det. Köpte på typ Coop eller nått.

/Anna U-a

p.s e riktigt avis på eran utsikt!

Unknown sa...

Hej.
Jag följer din blogg för att få inspiration till mitt hem. Vi har precis renoverat ett radhus och tidigare ville jag ha allt modernt och stilrent. Men, efter en del tid vid datorn har jag upptäckt att det finns så mycket mer. Nu är ju det mesta i mitt hem renoverat efter det stilrena..men jag försöker nu att få in lite av det lantliga. Lite svårt, men kul!
Jag har en blogg, så kolla gärna in den!
/Victoria

Unknown sa...

Glömde länka min blogg: http://veckogatan.blogspot.com

Under68 sa...

Jag heter Maud och bor strax utanför Göteborg, har en blogg på gång...

Titti sa...

Hej
Tittar in här för första gången. Ska titta vidare nu. Ha en bra dag. Mvh Titti

Anonym sa...

det blir en liten kommentar idag fast jag kikar ofta in hos dig för jag gillar din stil, kolla gärna in till mig. Kaklet blev jättefint jag gillar budgetrenoveringar ibland behövs det inte så mycket för att göra det fint. Men just nu bygger vi glasveranda och det känns inte som budgetrenovering. Men den kommer att inredas med bara loppisfynd och gamla möbler så det känns bra.
Kram Susanne

Färg Form och CO sa...

Otroligt fint! Det är bra att du kan själv! Köket blev ju toppenfint!

Life Of An Angel sa...

Vad kul att du med hade inlägg om köket! Jag publicerade precis ett själv :-) Du kanske har några bra tips på hur vi ska budget renovera vårt... :-)

Tycker er renovering verligen är riktgt lyckad :-) Behöver inte kosta multum för att bli bra och göra stor förändring..

Kram

helenesskolsida sa...

Ibland behöver man göra saker utan tillåtelse och det är ännu bättre när det blir uppskattat! Otroligt att du klarade allt med en liten, allt tar ju så ofantligt mycket längre tid när man blir avbruten i något man görna vill göra klart.

Kram/Heléne

Fröken Fräken sa...

Oja, det blev toppenfint! Jag vet inte riktigt varför, men med mörk fog kändes köket liksom danskt! Själv gillar jag också budgetrenoveringar, och det kan bli minst lika bra.
Jag tror att jag premiärbesöker din blogg, så vill du veta mer om mig är det ju bara att följa bloggspåret.. jag är en pysslare av stora mått som du hittar i norra Sverige.

Bekki sa...

Köket har blivit riktigt bra! Jag gillar särskilt golvet, älskar brädgolv =)Kolla gärna in mitt projekt i min lilla lya på bekkis.blogg.se Ha det fint!

mammigranten sa...

Vilken skillnad!
Blev ju jättefint!

helena sa...

Så mysigt och ombonat, finns det nåt roligare än heminredning? Jättefint blev det i alla fall
mvh Helena
coolamorsan..

Camilla sa...

Camilla heter jag, jag har blivit fast i din blogg och kollar varje dag! Du har en helt fantasktisk smak som jag är helt såld på! Jag blir otroligt inspirerad av ditt hem. Själv bor jag i ett torp med anor från 1800-talet och är själv väldigt intresserad av inredning.

Hoppas på mycket mer läsning och bilder från ditt hem, och vem vet ngn gång kanske jag med tar mig mod att ha en egen inredningsblogg...Ha det så gott! /Camilla

PS. Du kan se bilder på mitt hem på www.husohem.se Där finns vårt torp med bland läsarhemmen (Torp med anor från 1800-talet)DS.

Nina sa...

Det är inte alltid man behöver riva ut allt och göra om totalt, budgetrenovering kan göra susen och vara det enda som behövs.

Jag är en smygläsare i din blogg :)

Daisy sa...

Vad fint köket blev! Vi köpte vårt hus förra sommaren och budgetrenoverade vårt kök också, är helnöjd, måste inte kosta en massa för att bli fint... :) Tycker du har en jättefin blogg som ger mycket inspiration och ditt hem är så vackert! Dina greengate kuddar är så fina, så fiffigt att sy dem själv!
Kram Daisy
p.s välkommen att titta in hos mig!:)

Märta sa...

Tittade in som hastigast så här några minuter innan jobbet, men jag återkommer. Tycker du var jätte duktig som fogade själv. Ha en bra dag! Märta

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen
Så spännande man vet ju inte vem alla är som tittar in till en. Besöksmätaren tickar men kommentarerna är inte i närheten med besökare. Visst är man nyfiken vem alla är. Ha en underbar helg.
Kram Tess

House of Fiddeli sa...

Lina heter jag, smyger in på din blogg ofta. Tycker du har ett härligt hem, lusläser hemnet varje dag i väntan på det perfekta huset!

Anonym sa...

Jag har ingen egen blogg men jag följer ett 20-tal (listan växer) liknande bloggar nästan varje dag. Jag samlar bilder i en inspirationsmapp och väldigt många bilder är från ditt underbara hem! (Lovar att bara använda dem för eget bruk! ;-) )
/Emilie

Anna S sa...

Oj vad fint fogat!!! Grattis, ja där har du lyckats med små medel måste jag säga! Jättefint.
Kram kram : D

Tidsmästarinnan sa...

Alltså jag älskar före och efter-bilder!
Det blir så himla fint!! Och så känner jag igen så väl det där vad småttingarna hittar på just när man ska fixa något... ivrig som man är! Kommer ihåg när jag skulle skrapa tapeter och hade lillebror i babysittern bakom mig, han var lite halvnöjd och gnällde lite, så jag vände mig om hela tiden och pratade lite gulligt, och så mot väggen igen och skrapa skrapa skrapa, och så bäbisprata med uttråkad son igen... :-D

Kram på dig!
Susanne

Fru Fjeldhammer sa...

Hei hei..
stilig kjøkken!

Jeg er innom nesten hver dag, men er dårlig på å kommentere!

Ha en fin dag..
og en fantstisk bryllupsdag!!

klem

Malin - I min trädgård sa...

Klart jag lämnar en kommentar! Jag gilalr din budgetrenovering starkt! Har ju nyligen (förra året) själva genomfört en budgetrenovering av köket och skillnaden blev enorm! Visst hade jag velat byta ut alla skåpen, men att måla luckorna blev en betydligt billigare variant som också gjorde att det blev av. Annars hade vi väl fått vänta med att renovera tills vi blev pensionärer ;).

Ha en skön helg!

Kram M

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken skillnad! Kan nästan inte tro att det är samma kök...jättefint!

Ha en skön vistelse i Stockholm och heja Sverige.
Kram Marie

Johanna sa...

Hej!!
Jag heter Johanna och är 32, läser din blogg nästan varje dag och INSPIRERAS!!! Håller just nu på att inreder en liten, liten timmerstuga med loft (handgjord av maken, fick den i morgongåva :-) Den kommer att gå i vitt och vara sådär charmigt robust, med grova plank och handyxade timmerväggar på både in och utsidan! Om den och mitt "vanliga" hus, barnen och vardagslivet på landet skriver jag om i min blogg!! Tack för sååå trevlig läsning!

Villa Lugnet sa...

Jag kikar in ibland! Gillar verkligen din stil! :) Kram My

Hemma hos Razzel sa...

Före-o-efter bilder är alltid kul att se och inspireras av. Alltför ofta kommer jag inte ihåg att ta "före" bilderna... inte förrän man börjat slipa eller grundmåla..

Villa Drømmeverden sa...

WOW! For en forandring. Nydelig som resten av huset:)

Ha en fin helg videre.

Klem fra drømmeverden

Jennie sa...

Kikar också in hos dig emellanåt, alltid lika trevlig inspiration du bjuder på. Vilken förändring som har skett i ditt kök! Jättefint!

Undrar lite över den fina spröjsen i fönstret, har ni gjort det själva eller har ni beställt det? Vill gärna ha spröjs på våra fönster som liknar era, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det...

Ha det bra, Jennie

Lillan och Zelda sa...

Hej! ramlade in här då jag satt och kollade andras länkar=)
Såg att ni kör lågbudgetrenovering av köket, det gör vi åxå=)
Vi tar det i omgångar och sparar t.ex skåpen. för att hålla ner kostnaden. Luckorna kommer att målas om nu i sommar. Kylskåp ska bytas ut i dec. när vi får skattpengar. Lite frustrerande att inte få allt färdigt med en gång men vi vill inte låna till att fixa i ordning.
Mvh. Marita

Lina B sa...

Hej! Jag hittade hit idag! Har lagt till dig som en favorit på bloglovin nu :D

Lina heter jag och bloggar själv om det vackra vita. Är loppistokig och sitter just nu och väntar på att klockan ska bli 4. Härliga onsdagar!

Nu ska jag bläddra vidare på din blogg och inspireras.

Kram

Lina

linasvilladesign.blogg.se

Unknown sa...

Så fint det blir! :-)