torsdag 17 juli 2008

Mowing forward

Och trägolven fortsätter växa fram, sakta men säkert. Inga större skador än som tur är. Tänk om golvet under varit helt förstört, det hade just varit snyggt. Tur att vi inte tänkte så långt då hade vi nog aldrig våga börja. Lägga in nytt golv för 50 laxar hade inte varit nån hit. I helgen åker vi till landet och vilar upp oss inför stora golvsliparmarathon som börjar måndag.

Lite slipning och vitsåpa här kommer bli kalas:

Jag gillar verkligen att man kommer se samma plankor hela vägen ända från ytterdörren.
Vi får nog räkna med att vissa kommer tycka vi är riktigt knasiga som slitigt upp fin gammal stavparkett. Men jag tycker det är såååååå mycket mer levande och vackert med äkta plankgolv.

Idag har jag hunnit med ett besök till barnmorskan också för lite prover. Passerade många härliga inredningsbutiker på vägen och fick med mig den här ängeln hem. Den ska vaka över oss från öppna spisen. Tyckte den var så fin.

Hörs vi inte mer innan helgen så hoppas jag ni får en underbar helg, så återkommer jag med rapport från slipdammet på måndag:o)
Kram Mia

9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ni gjorde helt rätt, golvet är underbart fint och kommer bli ännu finare när ni är klara. Ängeln var jättesöt. kram!

Ulli sa...

Vilket golv! Kanonfint!
Jättefin ängel. Kommer passa perfekt vid en eldstad.

Trevlig helg!
Ulli

Mer av allt sa...

Vilken jättegullig ängel! En sån vill jag också ha.

Useful Art sa...

Det kommer bli jättefin, va kul!!

Mary-maraisan sa...

Tänk om jag hade haft såna plankor under min parkett.. då hade den också legat risigt till! Men den sitter säkert. Gömmer sig inget upphetsande under den inte.

A home far away sa...

Visst är det finare med riktigt trägolv!
Ha en fin söndag
Kram Gunilla från ett svettigt Singapore:-)

Paula sa...

Vilken underbar blogg du har!
Tänkte passa på att ge dig en award som man ska skicka vidare till andra bloggare. Jag besöker din sida nästan varje dag, men har inte lämnat någon kommentar. Du inspirerar! Du kan hämta awarden på min blogg: http://dekoreramedmera.blogspot.com

Anonym sa...

Goövet under kommer bli jätte fint. Det ska bli kul att få se resultatet.
Vilken fin ängel du hittade. :)

Anonym sa...

HEISANN.ARTIG BLOGG DU HAR.
FOR ETT VAKKERT GULV SOM KOM FREM UNDER PARKETTEN.
KJEMPEFINT.SÅNN ØNSKER JEG MEG OGSÅ.
KLEM MONA LISA.