tisdag 19 februari 2008

Shabby chic á la stressad småbarnsmor

Vem säger att det måste vara enligt konstens alla regler med grundfärg, snickerifärg och fina penslar. Nej sånt har jag inte alltid tid med. Tog min sunkiga gamla svarta ikea pall, hittade inga penslar så det fick bli en brödpensel. Hittade ingen vit färg förutom häftgrund, men vem har tålamod att vänta tills man hinner ta sig till färgaffärn? Vips hade jag fixat mig en vit shabby chic pall á la stressad småbarnsmor i alla fall.

Idag kom min dotter springandes och ropade "Men mamma har du målat min pall!! - VAD VACKERT!! (observera, hon har inte fyllt 3 år än och redan lärt sig uppskatta inredning;o) Och sen slängde hon sig runt mitt ben och kramade det hårt. Det var allt jag behövde för att bli mäkta stolt över mitt slarviga måleri ;o)




Tack alla ni som tidigare lämnat en liten kommentar. Läser varenda en!!!
kram Mia

8 kommentarer:

Ängladröm sa...

Hejsan, pallen blev superfin...härligt med kreativa människor som "tager vad man haver". Kram Catharina

Kannor och karaffer sa...

Hej Mia,

Kreativa lösningar på allt - helt rätt - det är bäst att köra på medans man har inspiration...eller hur?

Härligt också med ungars kommentarer - de kan man leva länge på!

Ha det gott!
/Ann

Smått och gott hos Lina sa...

Gulligt av din dotter att bli så glad och kommentera pallen :-)

Köket blev verkligen superfint! Vilken skillnad!

Ha det bra!
Lina

Himmelbit/Njut en smula sa...

Det är bara fantasin som sätter gränser - bra gjort! Du fick ju den bästa belöningen för det också, med dotterns kommentar. Vad gulligt!

Ha en toppendag!

Anonym sa...

Haha.. du är ju för rolig! Ja vad gör man inte? Man tager vad man haver! Håller med dig.. vem tusan är tid att vänta??
Snygg blev den med, så jag förstår dottern!! :)
kram

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha! Man tager vad man haver. Och snyggt blev det också!

Hanna sa...

Hej på dej! Va fin pallen blev. Jag har en likadan som jag målade häromdagen. På min blev det text också. Ha en mysig helg/Hanna

Anonym sa...

Såå sött av din dotter! blev helt rörd! jätte fint gjort!