söndag 5 februari 2012

Kost och träningsprogram

Hello Sunday!

Japp, jag gjorde det - tog mig igenom veckans 7 (!) träningspass.
Klart mörbultat tänker jag nu mysa framför brasan resten av dan!

För er som vill ha en riktig utmaning och försöka komma i toppform på 6 veckor så hittar ni träningsprogram här och kostprogram här. Samt läs detta. Det krävs lite vana i gymet och ett pannben som heter duga. Försök också anpassa programmen så de passar er, stuva om fritt bland veckans dagar med träningen, kör 3 powerwalkpass med barnvagnen eller vad som nu funkar för er och såklart VARIERA maten! Det som är upplagt här är ju bara en grund så ni ska förstå tänket. Dvs mycket protein och lite kolhydrater samt att få in vanan att äta var tredje timme. Sen är det ju bara att variera fritt och byta mål mellan dagarna etc. Och variera innehållet, byt kyckling mot magert kött etc, byt potatis mot fullkorspasta, byt youghurssås mot keso etc. Och blanda för guds skull i lite frysta hallon i den där kesellan. Då blir det plötsligt gott. Skippa proteindrinkarna om ni vill och kör kesella/frukt varje mellanmål. Det här programmet gör att kroppen får en jämn hög förbränning när man äter var 3e timme. Och vågen, den är totalt bannlyst under dessa 6 veckor. Ni får inte väga er en enda gång! Måttband är det som gäller! Och brudar - lördagkvällar är det fritt att spåra ur med maten, yihaaa. Så igår kväll, jävlar i min lilla låda vad gott det var med god mat, vin och dessert! Nu orkar jag köra en vecka till:-)

Det är heller ingen som säger att ni behöver köra programmet till 100%. Det ska man bara göra för maximala resultat på 6 veckor. Programmet är upplagt för att man ska rasa i fettvikt under dessa veckor. Kör en lightversion med träning 3-5 ggr/vecka och kör maten så långt ni kan och synda lite mer på helgen. Resultaten kommer ändå även fast det tar lite längre tid! För min del vill jag ha lite snabba resultat på det där fluffet, därför kör jag rejält. Och jag tror mer på hård träning och bra mat än alla dessa bantningsmetoder som cirkulerar. I slutändan handlar det bara om en enda sak, du måste göra av med mer energi än vad du får i dig. Och tränar du så mår kroppen bättre än om du bara sänker energiintaget. Hälsan framför allt!

Framöver tänker jag inte prata så mycket mer om det här nu för det här är definitivt ingen träningsblogg, men eftersom det är så många av er som mailat och efterfrågat programmen så får ni dem nu. Ni är fria att kontakta Camilla som lagt upp programmen för mer hjälp längs vägen. Camilla är personlig tränare och ni når henne via Shape me up bloggen där hon också kommer skriva mer om programmet närmsta 6 veckorna. Och jag har ju sån tur att jag träffar henne varje dag, världens bästa motivation! (bitch;o) Ja, alltså tro nu inte att jag betalar henne som PT 7 dagar i veckan, så är inte fallet. Däremot har hon stenkoll på mig nu för hon äger gymet där jag tränar och hon hjälper och peppar mig längs vägen. Vi får väl se om jag pallar 6 veckor, 13 mars är jag klar. Då kommer jag skriva om hur det gått och lägga ut lite resultat här. Så nu kan jag ju inte banga då får jag ju skämmas livet ur mig här;o)

Men tro nu för guds skull inte att jag är någon träningsfanatiker va?
Ni om några vet väl hur mycket jag uppskattar livets goda med smarriga cupcakes och goda viner. Och det är väl kanske lite det, att det varit lite för mycket av livets goda sista tiden. Så nu kör jag stenhårt ett tag så jag kan få njuta av livets goda sen igen emellanåt. Men ska jag vara ärlig så är det inte ett dugg synd om mig. Idag har jag kört ett jätteroligt spinningpass, och nu ska jag slå mig ner framför brasan med min "kesella glass" med hallon och en ny inredningstidning. Till middag blir det en smarrig stek, lite bulgur, en massa härliga grönsaker och en god kryddig youghursås.








































Så mao, det ser värre ut än vad det är när man läser igenom programmen. Tänk igenom varje dag istället - Imorgon blir det en timmes powerwalk/jogging och god fisk med pepparrot. Inte så tokigt det heller va?

Och om 6 veckor, satan i gatan vad mycket snyggt vårnytt jag ska unna mig!
Snyggjeans utan minsta fluff i linningen.

Det är jag väl värd då va? :-)

Och till er snyggon därute som inte behöver slita häcken av er i gymet för att rasa några få kilon och käka larvig så kallad "hallonglass" har jag bara en sak att säga. Fuck you;o)

Kram på er!
Mia

11 kommentarer:

Anna sa...

Hahaha, you go girl!!

Gillar din inställning :D

Anna

livetpåfyran sa...

;) du är la för go o härlig humor!!
lycka till!!
Kram Pia

Dagar hos mig sa...

Inspirerande läsning. Tror att jag kör den lite längre vägen. Tänker att till sommaren så ska det försvinna ett antal kilo. I maj kanske jag desperat kör sex veckors-programmet:)

Vanilj med lite rött sa...

Åh jag skulle VERKLIGEN oxå behöva nån som peppar mig...
Behöver egentligen inte heller gå ner massor i vikt men gillar inte fluffet vid byxlinningen precis som du skriver.
Har blivit lite för mycket av det goda hela hösten och vintern men måste ta tag i detta nu.

Tack för att du inspirerar!!!

Ha en underbar fortsatt söndag

Kram Malin

VIT och PASTELL sa...

LOL ;-)

Eller hur!!!

Mia

Milla sa...

Vettigt program! Och härlig träning om man har möjlighet, vilken tur du har att ha en sådan härlig tjej med pepp i närheten. Kosten är ju det lite knepiga att ändra på, i ett lite längre perspektiv. Dvs man måste ju verkligen bestämma sig OCH genomföra, inte bara dag för dag. Jag och min man är inne på v 2 nu i vårt GI program "6 kilo på 6 veckor" (en bok med massor av recept) och det har varit toppen med att komma igång med maten på allvar. Och det funkar verkligen att skippa alla de där "onödiga" kolhydraterna utan att det blir galet, man ersätter ju med nya toppensaker istället... Min man har gått ned 5 kilo på 2 veckor (dock inte tränat alls pga förkylning) och jag två, tyvärr får jag nu glömma allt sånt nu då jag börjar med cytistatikabehandling men kommer fortsätta följa programmet för det är gott och jag älskar verkligen de där halvfrusna hallon och blåbären i yoghurten :=) Jag hejar på dig! kram Milla

Mrs Lollipop sa...

Kör hårt tjejen!
ska lusläsa de där länkarna nu ;)

Lin - hemmafru och mamma sa...

Haha du är så jävla kul! Gillar din inställning. Lycka till nu!

Anna sa...

De såg väldigt gott ut=)

Elin sa...

Åh, heja heja! Låter ju rätt kul faktiskt :) Och galet. Men tufft av dig att verkligen gå in sådär helhjärtat. Skulle aldrig orka träna sådär ofta!

Erika sa...

haha så jäkla rätt! "Fuck you" har jag ibland lust att skrika ut åt tex. mor min...Som äter allt och inget händer..
"bara att du går promenader"
"jag har aldrig haft ett fläskigt arsel"
sist nämnd låter hemskt utan sitt sammanhang, men hon har alltid varit smal och jag behöver bara kika på bakelsen sen sitter den som ett smäck!
Arv från min far..gahaa!
Men allt låter lite enklare när du säger att man ska ta en dag åt gången.
Powerwalk och pepparrotsfisk, hur lätt och gott som helst!
Ska nog testa detta jag med, men blotta mig på bloggen är jag nog för feg för att göra :(

Super duktigt av dig att du gått ner alla de där smörpaketen!
Stjärnor i kanten i massor åt dig!