måndag 28 februari 2011

Nääääää....

Åsså var det måndag igen dårå,

Helgen i Dalarna försvann snabbare än snabbast. Och nu står jag här hemma i köket och surar. Surar för att den fina griffeltavlan inte alls blev så bra som jag trodde på tegelväggen. Tycker det blev för mörkt och to much. Så nu ligger den där, på bänken och jag springer omkring och placerar den på olika ställen för att se var jag ska ha den istället.
































Njeeeeeee, håller ni inte med?
































Gäsp, får sova på saken tills imorrn!
Kramar! Mia

Sen vill jag bara be alla er söta goa tjejer som ställer frågor anonymt i kommentarsfältet, snälla maila mig istället på myshabbychichouse@live.se så lovar jag att svara på alla era frågor så fort jag kan. Annars skulle mina blogginlägg bara bestå av svar på frågor som kanske ingen annan är intresserad av.
(Ebba tofflorna är köpta på rea på Nilson, tyvärr väldigt utplockat redan då så jag har svårt att tro att de finns kvar. kram!)

17 kommentarer:

millandante sa...

Måste säga att jag tycker den är jättefin där!!! kanske är det annorlunda i verkligheten men här på bild är det så fint!

Kram Milla

VitaVardagen sa...

Vilken härlig griffeltavla :) Jag tycker inte alls att det blev varken too much eller för mycket! Du har så vackert hem! Kram Johanna

Yosofine sa...

Instämmer med föregående talare, den passar bra där. Eller kanske i "hålet" under, men då vet jag inte vart slevarna skulle ta vägen? Hänga i något (repstump/ståltråd) i olika höjd i det "stora hålet" som ett stilleben? Men det är kanske bara jag.. :) Kramar

bikim sa...

i like that!
happy night
Rosa

Pia sa...

Supersnyggt där den är!!!!!

Kramisar!
-Pia-

Camilla sa...

Jag tycker du ska behålla griffeltavlan uppe ett tag, så du själv vänjer dej. Kan förstå att det känns som ngt stort svart kommit och tagit över väggen. Det känns inte så på bilden vi får se. För oss som inte ser väggen dagligen, du är ju van vid att se den rätt tom, är det snyggt och inte alls för mycket svart :) Så ställ den där ett tag, så kanske du också gillar det till slut, när ögat vant sej :D

Camilla sa...

Hej vännen! Jag tycker den passade utmärkt där! Inte alls dumt ställe att ha den på. Jag hade absolut haft den kvar! Älskar din blogg! Kramar Camilla

Anonym sa...

Men du! Jag tycker griffeltavlan blev skitsnygg vid tegelväggen! Den fyller ut precis lagom mycket tycker jag för tegelväggen är ju rätt hög. Också tar den svarta griffeltavlan upp det svarta i bänksivan så bra så jag tycker definitivt att du ska ha griffeltavlan på tegelväggen :)

Hoppas du vaknar upp med samma beslut när du sovit på det...hihi!

helenesskolsida sa...

Jag tycker som övriga att griffeltavlan passar jättebra där. Låt den stå ett tag och sug på karamellen. Oftast är man mest ovan innan man vant sig.

Anonym sa...

Jag tycker den passade bra där jag!! :)
Malin

Hemma hos Razzel sa...

Kanske den blir lite för dominant där? Om den varit lite smalare så att väggen synts på sidorna??
Hitta en ny plats, kanske i hallen? och leta en smalare tavla till köket!

Anonym sa...

Jag tycker griffeltavlan blev jätte fin där. Bara snyggt att det bryter av. Det svarta från bänken kommer igen även på väggen då.Kan vara så att man behöver vänja sig. Du är van vid den ljusa väggen. Som när vi kaklade badrummet. Innan fogen kom upp såg det mörkt ut mellan plattorna. Då tyckte jag det blev för ljust när fogen kom dit. Men sedan tyckte jag det blev jätte bra och skulle inte velat ha en mörk fog.Fördelen med en tavla är ju att du kan flytta på den när du önskar och variera dig.
Ha en fin dag.
Kram Marita i Björkhagen

I mina gömmor sa...

Tycker att det var en pefekt plats! Tror att du kommer vänja dig vid att det är lite mörkare och sedan vara kanonnöjd!
Kram Malin

Anonym sa...

Prova att hänga den på högkant och tillsätt något ljusare vid sidan av tex en emaljerad såsslev. Du kan ha kritorna liggandes i den!

Lycka till!

"Happy"

Anna-Panna sa...

Fast det som är bra med att ställa frågor här är att vi ofta är fler som undrar o kan få svar på samma sak. Eller du kanske ska ha en frågestund emellanåt? Och en kategori med det, så kan du hänvisa dit vid frågor som du märker återkommer ;)

Och Ebba som undrar omtofflorna! Jag fick ett par sådana när jag fyllde år, i rosa. Och de har jag dels sett i en liten inredningsbutik på Stinsen, men även på en sida på nätet.. Googla vettja, det är av märket Shepherd (hoppas nu hon läser detta)

Gillar din blogg massor o tycker det var fint med griffeltavlan jag!

*Happinessan* sa...

Håller oxå med "alla" att det faktiskt ser jättebra ut med griffeltavlan på sin tilltänkta plats...men kanhända att du kanske skall sätta upp den vita kitchen-skylten centrerad ovanför...???...för ett mindre "stökigt" intryck...??!

Tack för en alltid lika härlig, rolig och inspirerande blogg!!

Alexandra sa...

Tkr det var jättefint med tavlan där! Ger lite restaurangkänsla :)