lördag 7 mars 2009

Båtarna puttrar förbi...

Satt och letade lite bland gamla bilder på datorn och sprang på några härliga sommarbilder som fick mig att börja drömma.

Som den här från vår terass. Tänk er ett glas vitt och ljudet av båtarna som puttrar förbi.
Eller frukost till spegelblankt vatten

Eller solnegången en varm augustikväll
Eller att ligga i en solstol hela dagen...

Att gå barfota på gräset

Och lukta på blommorna...

LJUVLIGT!!!
Nu i vår ska vi börja måla huset vitt i lugn takt. Nån som kan tipsa om en fin vit färg som inte är för kall och inte för gul ? Lite åt det gräddvita hållet.

Kram Mia

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är nästan lite väl fubbigt...

Anonym sa...

Åhhhh vilka bilder!!! Jag längatar inte alls ;)
kram kram

Lantligt i stan sa...

Underbara sommarbilder! Det står inte på förrän vi är där, dagarna går ju så fort!
Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Anonym sa...

Å, vad jag längtar till sommaren å dina bilder gör inte längtan mindre. Oj, oj, riktigt fina bilder!!
Hoppas det går bra i helgen när du är ensam med båda barnen!!
Kramen, Maria

Tankar tar tid sa...

Sluuuta ... jag blir tokig ... längtar så jag kan dööööö ... om sommaren bara ville komma NU!!!
UNDERBARA bilder!
Vilket läge ert hus har ... när jag tittar ut ser jag skog och skog och skog och skog ......!

Ha en fortsatt fin helg

ColonialEast sa...

Ja den utsikten :) Man blir ju så himla sugen på sommar så det finns ju inte!

Jag är himla nöjd med vår färg. Det är S 1002 Y, dvs vitt brutet med lite svärta och lite lite gult. Samma har Lundins Husbygge. Men både våra hus är ju puts så det är svårt att tänka hur det blir på trähus.

Viveka på Humlebacken har ngn blanding av S0502Y och S1002Y. Den är lite mer beigeaktig tror jag. Och ursnygg tycker jag!

Lycka till med valet - det är inte lätt!

VIT och PASTELL sa...

Underbara bilder från din terass - vilken uuutsikt!!

Jag tycker färgen på vårt hus är fin. Den heter modevit och är från Flügger.

Kram Maria

Camilla sa...

Vilka fantastiska bilder, vad jag längtar efter sommaren...! Vi målade huset vitt förra året och använde Alcro Bestå, den fick bra i färgtestet som finns på Folksams hemsida... Lycka till! :-)

Anna S sa...

Jaha ja, inte blev man mindre sugen på VÅR med dessa bilder!!! : D
Snö och slask känns - sådär va. Kram

Ett hus vid en å sa...

Vilka härliga bilder!! Och vilket fantastiskt ställe ni har, förstår att ni njuter där... Vi ska också måla huset vitt och jag är nyfiken på att se vad du får för förslag!

ha en fin dag! Kicki

Gullan sa...

Vilken underbar blogg och vilket vackert hem! Jag skulle vilja veta vilken färg du använt på väggarna i t ex vardagsrummet? Vi ska precis måla om och jag vill ha en fin vit färg. Kan tycka att 0502y är för gul.

Soltorpsgarden sa...

Hej! Vi har ett vitt karlsonhus, vi har valt äggskalsvit Beckers 101 och är nöjd med den! Underbar utsikt!