söndag 2 november 2008

Allt kan inte vara vackert från början

It ain´t all a pretty sight. Nä, på en blogg som visar en resa mot ett drömhem i vitt kan inte allt vara vackert. Speciellt inte från början, då skulle det ju inte vara nån resa. Idag bjuder jag på en riktigt ful före bild. Imorgon när jag kommer hem kommer detta lilla förråd vara integrerat med huset, hela husväggen till höger kommer vara borta. Scary shit.

Förrådet (samt hela planet) kommer sen renoveras med nya fina spröjsade fönster, golvvärme, trägolv, och annat smått och gott.

Såklart ska trädet utanför fönstrena ner till förmån för vattnet.

Kan ni se det framför er? Den lilla bebissängen, nya spröjsade fönstrena, spotar som belysning med dimmer, en vacker fåtölj, nallar på en liten hylla, fönsterbänkar, trägolv. Som sagt, tänk bort väggen och pelarna till höger.....
Hmm, nää okej - inte helt lätt. Ni får väl komma tillbaks istället och kolla in efterbilderna i december.
Kram på er! Mia

14 kommentarer:

ColonialEast sa...

Gud vad spännande!

Ska bli kul att följa. Kommer säkert bli jättefint!

Sväng förbi på tisdag så får du se om du gillar färgen :-)

Tack för tipset på fönster!!
Ska definitivt kolla upp det. Har inte kollat så mycket ännu, mest på Nacka Byggnadsvård men där är det ju svindyrt.

Emma sa...

oj inget dåligt projket. Men det kommer bli underbart. Verkar som du redan är klar med rummet:) Sådan är jag med. Nu innan vi flyttade var jag klar med hela huset 2 månader innan vi fick det:P

Ska bli spännande att följa det projekt.
Kram Emma

Willewira sa...

Du har så rätt!! Allt kan inte vara perfekt från början och det är såna här inlägg som retar fantasin... Underbart!!!

Jag kan se allt framför mig, men det brukar inte väga upp mot verkligeheten. Jag är glad att kunna delta i den resan... så spännande!!

Lycka till med renoveringen!
kram
Willewira

Beas sa...

Jo, men visst ser jag det! I ett hem där det ständigt renoveras, byggs ut, ersätts och möbleras om så har jag blivit något av en expert!

Och det är så HÄRLIGT att se något i utveckling...istället för bara färdiga produkter! Heja, heja!

Tidsmästarinnan sa...

Jag ser det! Jag ser det!
Och det ser sååå fint ut!

Kram!
Susanne

Millan sa...

Vilket projekt!! Det blir nog jättefint.
Jag gillar verkligen din blogg, har läst den "anonymt" en tid.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket härligt projekt, det kommer att bli sååå fint med allt du beskrev. Jag såg dig sittandes i fotöljen halv sovande med bebben i knät med ett svagt *dimmat* sken och en mobil av något slag ovanför spjällsängen.
Om du vill så har jag en sak till dig inne på min blogg.

Kramar Marie

Vita vackra ting sa...

Du har så fin blogg! Det verkar som du har planen klar och det låter superfint! Ha det bra!

mig & alice sa...

Men åhhh så vackert det kommer att bli Mia!!

Fast vetdu...tänk vad läckert det skulle vara om pelarna blev kvar?? Lite grekiskt kapellliknande??
Kanske inte så lätt att möblera men oj, så vackert det skulle vara :-).
Jahapp...där la jag mig i era byggplaner också ;-).
ha det gott vännen.
Kraam
Melinda

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att få fixa inför ankomst av bäbis.
Kram Lotta

me and alice sa...

Hej Mia!
Mmmm vad fint det kommer bli!!
Hoppas allt är bra med dig och bebben i magen!?
Kram Susanne

Tidsmästarinnan sa...

Hej!
får jag lov att tipsa om din helt underbara blogg inne hos mig?
Hoppas det går bra! Jag har precis hittat hit och tycker den är toppen.
Kram igen
Susanne

Husets Hjärta sa...

Hej.Vilket fint hem du har. Är ny i bloggandet och hoppas det är ok att jag länkar till din blogg på min blogg?

Mvh Johanna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det blir ju intressant att följa eran renovering.Vi har alla suttit i samma båt.Det är riktigt jobbigt att slut föra alla renoveringar man gör.
Ha en mysig vecka.
Kramis Tess